Selasa, 13 Julai 2010

Anak Muda Kampung Nak Senang

Anak Muda Kampung Nak Senang


Lombong Pasir di N.Sembilan , UMNO Senyap

Posted: 12 Jul 2010 09:28 PM PDT


Heboh kegiatan perlombongan pasir di Selangor. Tapi kenapa aktiviti perlombongan pasir di Negeri Sembilan sampai Jabatan Alam Sekitar mengesyorkan kepada Pejabat Tanah untuk menghentikan aktiviti perlombongan pasir kerana menjejas alam sekitar, kerajaan negeri ditabdir UMNO/BN buat tak tahu je ? Itu yang dilaporkan, yang tidak dilaporkan ? Negeri lain pula ? Kenapa TV3, Utusan dll tak nak lapor negeri lain ?

MENANG SORAK , KAMPUNG TERGADAI !

Dari Blog Adun Bahau http://teokokseong.blogspot.com/2010/04/pencemaran-sungai-yang-disebabkan-oleh.html

Saya telah turun ke Pekan Dangu selepas mendapat aduan daripada penduduk pekan Dangi bahawa sumber air tercemar disebabkan oleh perlombongan dan pencuci pasir di sungai Dangi. Saya berasa terkejut mengapa permit tersebut boleh diluluskab sedangan kerja-kerja di tapak tersebut akan menjejaskan qualiti air and juga alam sekitar.

Maklum balas daipada Jabatan Alam Sekitar mengatakan bahawa mereka mengesyorkan Pejabat Tanah Kuala Pilah untuk menarik balik permit kerana kawasan tersebut tidak sesuai untuk kerja-kerja perlombongan pasir.

Kerajaan harus menjelaskan kepada semua rakyat mengapakah permit dikeluarkan tanpa menghiraukan kesihatan penduduk.

Tak Pakai Topi Keledar pun Saman Ekor

Posted: 12 Jul 2010 07:16 PM PDT


Apa nak jadilah Malaysia ni. Tak pakai topi keledar pun kena saman ekor. Yang peliknya remaja bawah umur bawa motosikal dan tanpa topi keledar makin berleluasa dan tidak terkawal lagi dah. Saya menyeru Kementerian Keselamatan Dalam Negeri agar mengarah membatalkan kesemua saman ekor dengan notis 170 A bagi kesalahan tidak memakai topi keledar secara automatik yang telah dikeluarkan kepada penduduk-penduduk Kampung

dan bukan sebaliknya meminta mereka mengemukakan rayuan kepada OCPD. Selain itu, bagi kes di mana mereka telah menjelaskan bayaran kompaun, dikembalikan bayaran (refund) mereka tersebut.

Kisah selanjutnya kes tak pakai topi keledar di saman ekor di
http://pokuan.blogsome.com/2005/11/17/kenyataan-akhbar-saman-ekor/

Bersama kita Tumbangkan BN dalam Pilihanraya Umum ke 13 kerana gagal memahami masalah rakyat dalam isu Saman Ekor.

Tiada ulasan: