Pengikut

Nuffnang

Ahad, 20 Januari 2013

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

0 ulasan
sumber :-

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Omak Kau!!!!: DUA KEPING GAMBAR YB NURUL IZZAH BERSAMA PUTERA WI...

Posted: 20 Jan 2013 03:26 PM PST

Omak Kau!!!!: DUA KEPING GAMBAR YB NURUL IZZAH BERSAMA PUTERA WI...: Dua keping gambar YB Nurul Izzah Anwar kini menjadi perbualan umum. 1)  Bersama suami tersayang bertemu Putera Wiiliam 2)  Bersama pen...

Omak Kau!!!!: NAJIB TELAH DIMALUKAN OLEH PENIAGA PASAR KHATIJAH,...

Posted: 20 Jan 2013 02:27 PM PST

Omak Kau!!!!: NAJIB TELAH DIMALUKAN OLEH PENIAGA PASAR KHATIJAH,...: Petang tadi, sempena kunjungan Najib Razak mengemis undi dan sokongan dari penduduk Kelantan,beliau sempat singgah melawat para peniaga w...

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


[VIDEO] We Will Never, Never, Never Allow Leaders To Plunder & Rob The Wealth Of This Country

Posted: 20 Jan 2013 11:31 AM PST

[MAKLUMAN MEDIA] Perbicaraan kes saman Anwar Ibrahim ke atas Utusan Malaysia

Posted: 20 Jan 2013 02:42 AM PST

Dimaklumkan bahawa perbicaraan kes saman oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke atas akhbar Utusan Malaysia akan bersambung esok. Dijangkakan Hakim Datuk VT Singham akan mengumumkan keputusan penghakiman. Butiran adalah seperti berikut:

TARIKH: 21 Januari 2013 (Isnin)

MASA: 9.30 pagi

TEMPAT: Mahkamah NCVC 5, Aras 3, Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur

Liputan oleh pihak media adalah dialu-alukan. Terima kasih.

 

PEJABAT DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM

Ex-don: BN Parties And Rulers Should Respond to Dr M

Posted: 19 Jan 2013 10:24 PM PST

Malaysiakini

Umno, MCA, MIC, and the Conference of Rulers should respond to former prime minister Dr Mahathir Muhamad's statement yesterday because it undermines the social contract between Malaysia's three main races, said constitutional law expert Abdul Aziz Bari.

He said that when Mahathir mooted a royal commission of inquiry on first prime minister Tunku Abdul Rahman's granting of a million citizenships to a million immigrants in pre-independence Malaya, it was tantamount to saying that they had obtained citizenship illegally.

"Funnily enough, Mahathir, in his attempt to save his skin has somehow shot Umno's own foot.

"When he said that Tunku has committed the same crime he has actually undermined the notion of social contract which among others include the acceptance of the Malay special privilege position on the part of Chinese and Indians in return for the citizenship status.

"Umno, MCA and MIC should not keep quiet. They must state their position. Mahathir has virtually said that the Chinese and Indians got their citizenship through immoral and illegal means," he said in a statement today.

The former law professor also pointed out that there is a huge difference between what Tunku did and what Mahathir allegedly did.

Therefore, he said there is no need for the RCI that Mahathir suggested because, "unlike Tunku, what was done by Mahathir in 1994 looks like a crime and worse, treason against the nation".

He explained that this is because Tunku was merely following the recommendations of the Reid Commission report, which were later incorporated in Part III of the federal constitution.

"Several schedules have also been included (in the constitution) to explain them further. The Conference of Rulers had been tasked to oversee that.

"Thus they must break their silence on this issue, just as the rulers did in 2009 when Umno began to spin the issues pertaining to monarchy, Islam and the privileged position of the Malays," he said.

Mahathir Biadap, Buta Sejarah- Prof Dr Aziz Bari

Posted: 19 Jan 2013 08:59 PM PST

KeadilanDaily

Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj memberi kewarganegaraan kepada pendatang asing, menerima kecaman pelbagai pihak termasuk pakar perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari.

Menyifatkan kenyataan itu biadap dan mengarut, Aziz berkata, kewarganegaraan yang diberi oleh bapa kemerdekaan itu berbeza ketika Mahathir berkuasa sebagai perdana menteri.

"Tunku beri kewarganegaraan bukan dengan tujuan menipu pilihan raya. Apa yang Tunku buat sebahagian tuntutan dan persetujuan kemerdekaan. Ada syarat tertentu yang diakui undang-undang sebagaimana negara-negara lain,"

"Mereka tidak datang ke sini sebagaimana Pendatang Tanpa Izin (PATI) sekarang, tetapi kesan pentadbiran British. Faktor menipu dalam pilihan raya, tidak ada dalam kes Tunku,"

"Tunku mengenakan syarat tertentu yang sebahagiannya dimasukkan dalam peruntukan perlembagaan. Ia dilakukan secara terbuka, bukan mencuri-curi dan berselindung sebagaimana Mahathir," ujarnya dalam satu kiriman emel kepada Keadilan Daily.

"Mahathir bukan sahaja biadab dan buta sejarah, tetapi mempersoalkan kedudukan orang Cina dan India yang diakui oleh perlembagaan," tambah beliau.

Menurut pakar undang-undang ini, berbeza di zaman Tunku, kerakyatan diberi berasaskan kontrak sosial, dan syarat kewarganegaraan pula menjamin kedudukan istimewa orang Melayu.

"Kedudukan dan kuasa Majlis Raja-Raja juga diperkuatkan oleh isu tersebut. Ertinya, tolak ansur antara Melayu dan bangsa lain ketika kemerdekaan dirundingkan.

"Ia diperincikan dengan jelas oleh Bahagian III Perlembagaan Persekutuan dan jadual yang berkenaan. Perkara ini juga perlu dipantau oleh Majlis Raja-Raja," tambah bekas Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) ini.

Ketika ditanya sama ada kerakyatan diberi Tunku selepas merdeka sah mengikut perlembagaan, beliau berkata "Soal lama atau baru tak timbul; ia boleh diberi kepada sesiapa pun. Yang penting ia mengikut prosedur ditetapkan perlembagaan.

"Tidak timbul ia diberi selepas merdeka asalkan ia mengikut prosedur berkenaan dan telus. Almarhum Prof Ahmad Ibrahim (seorang ahli politik Singapura) sendiri pun jadi warga Malaysia selepas merdeka. Beliau orang Singapura. Perkara ini berlaku di seluruh dunia," tegas Aziz.

"Namun apa yang menjadi masalah dengan Mahathir adalah kewarganegaraan diberi secara borong, ribuan dan secara sembunyi.

"Seperti yang kita tahu dia sendiri nafikan sebelum ini. Baru sekarang setelah semua orang bercakap dan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan, baru lah Mahathir mengaku. Tetapi seperti biasa, dia akan seret orang lain seperti Tunku," ujarnya yang turut menyentuh isu itu dalam bukunya, Malaysian Constitution: A Critical Introduction.

‘Listen, listen, listen’ Mewakil Sistem Pembelajaran Negara

Posted: 19 Jan 2013 07:19 PM PST

The Malaysian Insider

Insiden "listen … listen … listen" yang menimbulkan kekecohan di laman media sosial yang mengaitkan Bawani KS dan Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin adalah budaya pendoktrinan yang mewakili sistem pendidikan di negara ini, dakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jelas Anwar, insiden tersebut bukanlah sesuatu yang luar biasa kerana pelajar di negara ini diajar melalui kaedah "listen" seperti dalam video di laman YouTube tersebut.

"Kalau orang kata ini suatu yang luar biasa berlaku, tak betul … listen, listen, listen, ini mewakili sistem yang ada, ini kaedah anak kita diajar," kata Anwar dalam ucapan ketika majlis kutipan dana untuk Pilihan Raya Umum ke-13 DAP di sini malam tadi.

Kaedah sedemikian jelas pemimpin pembangkang itu telah bermula sejak pelaksanaan Biro Tata Negara (BTN) yang mana pelajar diarahkan untuk menuruti arahan tanpa sebarang pertanyaan.

"Dulu mereka disuruh ikut BTN, bila dipesoalkan, akan kata khianat Melayu …"

"Ia falsafah politik rasis dan autoritarian yang diibaratkan pemimpin berkuasa penuh terhadap rakyat," tegas Anwar di hadapan lebih 3,000 hadirin majlis tersebut.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu turut menjelaskan, hanya melalui pendidikan, kebenaran akan dapat disebarkan.

"Pendidikan adalah asimilasi ilmu pengetahuan, untuk mendapatkan pendidikan bagi menyebarkan kebenaran," katanya lagi.

Anwar dalam ucapannya juga sekali lagi turut mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk berdebat kerana menurutnya Najib adalah pemimpin yang lemah kerana terpaksa mendapatkan khidmat bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai "penasihat" Umno.

"Najib seorang perdana menteri yang lemah, maka dia terpaksa 'outsource' melalui Perkasa dan Tun Mahathir," katanya yang turut merujuk kepada badan bukan kerajaan pro Umno, Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa).

"Saya sekali lagi cabar Najib untuk berdebat!" kata Anwar disahut sorakan hadirin yang hadir.

Kutipan derma malam tadi berjaya mengutip sejumlah RM66,3042.

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


Azahari Dahlan: Was SRT’s statement referring to a possible joint venture with MAS?

Posted: 19 Jan 2013 09:36 PM PST

Tuan Azahari Dahlan, who was formerly the Regional Head of AirAsia Engineering and parachuted into MAS Engineering during the infamous MAS – AirAsia share swap, is the most qualified person in MAS Engineering to hold the post of the CEO. Rumour has it that he manages MAS Engineering like a well maintained engine and has [...]

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Yuran apa sampai lebih RM200 untuk pelajar sekolah rendah?

Posted: 19 Jan 2013 03:46 PM PST


Kita harap pihak Kementerian Pelajaran dapat menyiasat kesahihan aduan di bawah ini, samada benar atau tidak, serta memberi penjelasan yang sewajarnya.

Sekolah Kerajaan tidak menyahut hasrat kerajaan
Aduanrakyat.com 18 Jan 2013

Hasrat kerajaan dalam frasa "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" dilihat tidak dijalankan sepenuhnya oleh sebuah sekolah kerajaan di daerah Kota Kinabalu yang berhampiran dengan lapangan terbang antarabangsa AirAsia. Sekolah ini mempunyai hampir 1000 orang murid sekolah tahun 1 hingga tahun 6 dan terletak 7 kilometer daripada bandaraya Kota Kinabalu.

Pendaftaran bagi tahun 2013 di sekolah tersebut ternyata mengejutkan ramai pihak terutamanya ibu bapa kerana bayaran yuran sekolah yang terlalu tinggi bagi murid-murid yang ingin menyambung persekolahan pada tahun 2013. Sebelum ini, kerajaan telah memansuhkan yuran sekolah di seluruh sekolah kerajaan namun begitu, keadaan ini tidak terjadi di sekolah yang dinyatakan. Bayangkan, murid-murid tahun 6 perlu membayar yuran melebihi RM200 manakala murid-murid tahun 1 pula perlu membayar sebanyak RM130.

Hal ini tidak seharusnya terjadi kerana sekolah memaksa murid-murid sekolah untuk membeli kelengkapan sekolah yang disediakan oleh koperasi sedangkan ibu bapa telah menyediakan bahan-bahan tersebut sebelum anak-anak masuk ke sekolah. Harga kelengkapan yang disediakan oleh koperasi sekolah pula adalah lebih mahal berbanding harga pasaran. Begitu juga dengan pakaian sukan, tali leher bagi lelaki dan sebagainya perlu dibayar oleh ibu bapa sedangkan anak sudah memiliki kelengkapan tersebut sebelum ini pada musim persekolahan yang lepas. Perkara ini sangat tidak relevan dan perlu diketahui oleh khalayak. Kita tidak mahu wujudnya diskriminasi antara sekolah-sekolah kerajaan yang yuran sekolah tidak mencecah RM30 hingga RM50 walaupun terletak di daerah yang sama.

Walaupun bagi sesetengah ibu bapa, yuran tersebut tidaklah terlalu tinggi tapi jika kita lihat dari sudut lain di mana terdapat ibu bapa yang hanya bekerja secara kontrak terpaksa menghantar dua atau tiga orang anak ke sekolah tersebut. Perkara ini sangat membebankan bagi mereka dan kita sebagai masyarakat yang bertanggungjawab haruslah peka terhadap keadaan mereka yang kurang bernasib baik tetapi mahukan anak-anak mereka berjaya dalam pendidikan.

Namun begitu, pada kali ini saya merasakan yuran sekolah tersebut terlalu mahal iaitu dalam kadar melebihi RM100 hingga RM200. Sebelum ini, yuran sekolah tersebut tidak pernah mencecah RM100 walaupun pada hakikatnya yuran sekolah kerajaan lain sebelum ini hanya RM20 atau RM30 sahaja. Saya dapat membandingkan sendiri yuran sekolah yang berdekatan dengan sekolah ini yang sangat jauh berbeza iaitu sebanyak 80 peratus. Perkara ini sangat mengejutkan saya kerana beberapa orang anak saya yang kini bekerja di sektor kerajaan dan menyambung pengajaran di peringkat university pernah bersekolah di tempat yang sama beberapa tahun yang lalu tidak pernah dikenakan bayaran yuran yang terlalu tinggi walaupun pada ketika itu yuran persekolahan belum lagi dikurangkan atau dimansuhkan.

Seperkara lagi yang ingin saya nyatakan ialah bantuan persekolahan RM100. Adakah pihak kerajaan menyatakan syarat-syarat bagi menerima bantuan tersebut? Di sekolah ini berlaku satu perkara yang diambil kira sebagai ugutan kepada para ibu bapa, murid-murid sekolah diberitahu bahawa ibu bapa yang tidak hadir pada mesyuarat Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), tidak akan diberikan bantuan kerajaan sebanyak RM100 tetapi sebaliknya perlu membayar pihak sekolah RM25. Sekiranya perkara ini benar-benar berlaku semasa penyerahan bantuan tersebut bagi tahun ini, saya merasakan tindakan pihak pentadbir sekolah ini adalah keterlaluan kerana ibu bapa juga mempunyai komitmen lain seperti kerja selain menghadiri mesyuarat PIBG sekolah. Saya tidak akan menghadiri mesyuarat tersebut untuk melihat sejauhmana kebenaran pihak pentadbir sekolah terhadap perkara ini. Saya juga tidak akan mendiamkan diri sekiranya perkara ini benar-benar terjadi kerana penyerahan bantuan persekolahan RM100 dijangka akan diberi pada 15 Januari 2013.

Kenyataan saya di sini hanyalah luahan hati seorang ibu yang prihatin dan merasakan sendiri keadaan sebenar menyekolahkan anak di sebuah sekolah kerajaan yang kurang peka dengan hasrat negara dan masyarakat sekeliling. Saya berharap pihak pentadbir sekolah dapat diberikan kesedaran agar setiap pentadbir boleh menyahut hasrat yang dilaksanakan oleh kerajaan secara sama rata.

By: ibu prihatin

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan

0 ulasan
sumber :-

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan


APA KATA PAK SHEIKH KADIR.

Posted: 20 Jan 2013 04:35 AM PST

Hanya 6 daripada 290,457 guru siswazah mohon sertai politik

Posted: 20 Jan 2013 04:31 AM PST

BATU PAHAT 20 Jan. - Kementerian Pelajaran mendedahkan hanya seramai enam orang daripada 290,457 guru siswazah memohon untuk terlibat dalam politik walaupun kerajaan telah membenarkan tenaga pengajar yang menepati syarat terlibat dalam politik. Timbalan Menterinya, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, jumlah permohonan yang sedikit itu dipercayai berpunca kerana guru-guru masih bimbang mereka dikenakan tindakan akibat terlibat dalam politik. Menurutnya, selain itu, para guru turut bimbang identiti mereka yang terlibat dalam politik dan parti didedahkan oleh kementerian dan boleh menjejaskan tugas mereka. "Para guru dinasihatkan tidak perlu bimbang sekiranya ingin mengemukakan permohonan untuk terlibat dalam politik kerana kebenaran yang diberikan oleh kerajaan telah menjamin identiti mereka dirahsiakan dan tiada tindakan diambil. "Cuma mereka perlu mengikut syarat yang ditetapkan iaitu guru yang mempunyai jawatan penting dalam sekolah seperti guru besar dan pengetua tidak dibenarkan terlibat dalam politik," katanya selepas merasmikan majlis penutup Forum Penyatuan Islam bersama pesara guru peringkat negeri Johor di Hotel Pine Tree, di sini hari ini.

AKU CABAR ORANG MELAYU & INDIA.

Posted: 20 Jan 2013 02:30 AM PST

Respect and Solute pada sahabat orang cina kita ini. datang ke sekolah ambil Peruntukan Rm 100 untuk anak.berpakaian kuning bersih.duit rakyat bukan duit umno B-End. Umat Melayu dicabar supaya bertindak sedemikian sebagai tanda keghairahan untuk menjatuhkan kerajaan melalui PRU 12. RM100 ni bukan boleh makan 5 tahun, jgn sebab sebanyak ni takut mengatasi segala. AKU CABAR!!!!!!!! AKU CABAR!!!!!!!! AKU CABAR!!!!!!!!

PEMBONSAIAN RAKYAT

Posted: 20 Jan 2013 02:11 AM PST

Oleh kerana ceramah Umno-BN tak dapat sambutan peluang terbaik digunakan semasa bagi bantuan persekolahan RM100 yang kini sedang berlangsung di seluruh sekolah kebangsaan dan menengah.Kawasan sekolah diwartakan sebagai haram berpolitik tapi main dengan Umno-BN ni undang-undang hanya sebelah pihak iaitu parti yang lawan Umno-BN bukan untuk Umno dan puak yang digelar Tun Madey Syaitan yang dikenali.Tun Madey kata bukan aku kata. Di sebuah sekolah menengah di Shah Alam di seksyen 18,saya diberitahu pemimpin Umno bahagian Shah Alam sebelum hulurkan duit RM100 yang bukan duit poket pemimpin Umno tapi duit rakyat yang bayar cukai siap berkempen kepada budak-budak sekolah dan mak-bapak yang hadir terima duit RM100 dengan berkata zaman BN dulu harga rumah begitu murah tak macam zaman PR perintah harga rumah paling murah pun RM300 ribu ringgit. Hujah bodoh macam ni pun nak bodohkan orang Shah Alam.Cuba tanya balik berapa harga rumah di Kuala Lumpur dan Putrajaya takkan bawah RM100 ribu?Tahun 90-an hingga tahun 2007 berapa harga rumah takkan sama?Nak tawan balik Selangor pun janganlah bagi hujah yang nampakkan pemimpin Umno tak cerdik bab matematik dan ekonomi.Yang tetapkan harga rumah bukan pihak kerajaan tapi pihak pemaju berdasarkan nilai tanah dan harga semasa.Malu la kalau angkat orang macam ni jadi ahli parlimen Shah Alam. Dalam kawasan sekolah orang yang paling berkuasa ialah gurubesar.Tapi Umno layan guru besar macam tak ada nilai.Sepatutnya yang bagi duit RM100 tu gurubesar bukan pemimpin Umno-Bn yang kini keluar masuk kawasan sekolah untuk bagi duit RM100.Hanya pemimpin Umno-Bn saja yang berkuasa agihkan duit tu bukan gurubesar. Umno nak ceramah tang mana lagi bagi nampak ramai kalau bukan dalam kawasan sekolah depan mak bapak dan budak sekolah.Pemimpin Umno pakat bising suruh polis ambil tindakan terhadap ibu bapa yang bawa anak-anak dalam HKR#KL112.Polis juga patut bertindak terhadap pemimpin Umno yang ceramah politik dalam kawasan sekolah masa bagi RM100.Suruh rakyat bersyukur dapat RM100 dalam masa yang sama pemimpin Umno makan rasuah berjuta ringgit! Umno bukan saja cuci otak budak sekolah supaya jadi baka yang menyokong Umno tapi pelajar universiti yang dah boleh pikir sendiri yang tau beza yang mana intan dan yang mana kaca juga Umno nak cuci otak jadi penyokong BN seperti kes yang berlaku kepada seorang pelajar UUM yang bernama Bawani yang kini kecoh dalam media internet.Berita ni tak keluar dalam TV3 dan Utusan Meloya.

Cincin RM24 juta:Dah dua tahun baru Rosmah nak sumpah dengan nama Allah

Posted: 20 Jan 2013 02:01 AM PST

Dulu PM Najib pernah bersumpah dengan nama Allah kata tak kenal wanita yang bernama Altantuya yang mati dibom hingga berkecai.Tapi apabila rakyat dikejutkan dengan dakwaan Deepak Najib terlibat dalam akuan bersumpah kedua P.Balasubramaniam dalam kes pembunuhan Altantuya rakyat mula pikir apakah benar Najib tak kenal Altantuya.Najib kata Deepak tak boleh dipercayai.Rosmah bini Najib juga mengelak daripada wartawan bila diajukan kes tesebut untuk dapat jawapan.Kenapa takut untuk jawab segala dakwaan yang ditimbulkan? Dua tahun lepas kita dikejutkan dengan laporan bahawa Rosmah Mansor bini PM Najib import cincin berlian bernilai RM24 juta yang didedahkan Chegubard dan sudah buat laporan kepada SPRM.Kini Rosmah Mansor kata sanggup bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak miliki cincin yang bernilai RM24 juta.Kata Rosmah ,"Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung.Memang cincin itu masuk untuk dipamer kepada orang yang ada duit. Saya tak ada duit tapi saya tengok saja, very nice, very nice, habis cerita,".Cincin yang mana satu Rosmah tak ada?Kenapa hampir dua tahun lebih baru Rosmah nak sumpah dengan nama Allah kata beliau tak ada cincin RM24 juta? Tak lama lagi kita akan hadapi pilihanraya umum ke 13 banyak lagi akan bersumpah dengan nama Allah sebagai talian hayat..Sumpah la berapa lori nak sumpah tapi rakyat dah ada matlamat untuk tumbangkan regim yang ada.

Bubar parlimen 22-2-13,penamaan calon 16-3-13 dan mengundi 30-3-13?

Posted: 20 Jan 2013 01:57 AM PST

Inilah Malaysia negara kita yang paling pengecut dalam dunia pemimpinya nak umum tarikh pilihanraya.Jadi kabar angin bertiup kencang kata tarikh cadangan pembubaran parlimen ialah pada Jumaat 22-2-13, penamaan calon Sabtu 16-3-13 dan hari mengundi pru 13 ialah Sabtu 30-3-13.Betul atau tak betul ini sms yang diterima.Rakyat terpaksa korek sana korek sini dan buat ramalan kerana PM Najib jadi gelabah dengan kebangkitan rakyat yang akan jadi satu sejarah dalam ibu segala pilihanraya kali ini. Semua pemimpin Umno-BN dalam keadaan gelabah ya la dah 55 tahun berkuasa kalau hilang kuasa dalam sekelip mata boleh jadi gila dibuatnya.Mereka tidoq tak lena makan tak kenyang mandi tak basah dok pikir kalau hilang kuasa jadi lagu mana.Bukan dok pikir nak menang tapi pikir nak kalah haha. Kita rakyat tak kisah buat la bila pun dalam hati nawaitu kita nak tumbangkan Umno-Bn ja bukan pikir apa pon.Tak pikir pun RM100 dan RM500 bagi kita sapu bukan duit Umno tapi duit rakyat.Bila undi kita pangkah Asalkan Bukan Umno!Kalau bagi kita sapu undi pulak BN maknanya nilai diri kita,maruah kita takat duit yang BN bagi.BN dah banyak menipu rakyat sekali sekala kita kenakan BN pulak umpan kita makan undi lawan BN.

JANJI CAPATI! PENDIDIKAN TIDAK DIPOLITIKKAN. PUIH....

Posted: 20 Jan 2013 12:17 AM PST

Najib ada sebut dalam tv3 suku pendidikan tidak akan dipolitikkan. macam haram jadi. negara yang bernama malaysia dari peringkat rendah sampai ke peringkat tertinggi mmg dilibatkan dengan politik UMNO./BARISAN NASIONAL. baru2 ni bantuan persekolahan RM 100, arahan penyerahan akan dibuat oleh wakil rakyat/wakil/ sewaktu dengannya yang WAJIB dari BARISAN Nasional. woi..... guru kelas pn dh cukup kalo nk bagi, tak pun buat je akaun BSN budak2 sorg 1, Than pam terus dalam akaun. itu untuk negeri naungan BN, negeri naungan PR pulak PPD main peranan menyusun. kena la pulak sekolah tunggu sampai jam 5 ptg sebab org yang sama nk bagi kat 1 DUN/PARLIMEN. di IPT pula dah mmg terang2 BN sponser puak2 pro umno. semasa Perhimpunan agung UMNO ada plak kelab IPT umno(agak2 je, tak ingat sangat nama yang betul). cuba DAP buat kelab IPT DAP, mau tiap2 hari ada 20 yang buat demo dengan mcm2 alasan yang basi. dalam BTN(alat propaganda UMNO) pulak kalo di kaji2 berapa ramai yang dari aliran pendidikan.

OSTAD KAZIM BUKAN PILIHAN PERTAMA

Posted: 19 Jan 2013 11:27 PM PST

Dalam senarai ameno, ostad Kazim bukan calon utama untuk DUN Manjoi. Senarai ini dah bocor. Ostad Kazim calon nombor 3 untuk DUN Manjoi. Nombor 1 dan 2 orang baru. Bukan YB Dato' Nazri. YB Dato' Nazri terlalu baik untuk ameno jahat itu. Maknanya harapan ostad Kazim untuk jadi ADUN Manjoi amat tipis. Harapan pengikut setianya untuk jadi setiusaha politiknya juga amat tipis. Kecuali calon nombor 1 dan 2 tetiba ghaib!

LISTEN LISTEN LISTEN.!!!!!!

Posted: 19 Jan 2013 11:11 PM PST

LISTEN!!!!! masa dah semakin suntuk... adakah sudah cukup solid gerak kerja PRU 13????? tepuk dada tanya hati. saat ini anak muda amat mengharapkan agar segala isu tempatan dapat ditampilkan dan dijadikan bahan untuk menjahanamkan UMNO/ BARISAN Nasional. Org yang dibelakang jangan tembak terlalu cepat, nanti tertembak kawan didepan. kalau nk main2 tempak pakai otak, kasi tembak musuk. bukan kawan yang didepan yang di tembak. sama macam PRU 12 2008 apabila sudah hampir bulan purnama maka ramai lah pembantu2 yang akan muncul...... yang nak membantu dialukan dengan sepenuh hati. yang ynak menjahanamkan tolong la hindarkan tangan2 macam ini. jgn pandang mudah P.75 dapat ditawan. all out and make sure we change MP P.75. PAHAM KE, X PAHAM KE. LU PUNYA PASAL. KALO ORG BAGAN DATOH MESTI FAHAM.

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang