Pengikut

Nuffnang

Isnin, 8 Ogos 2011

Suara Sri Andalas

0 ulasan
sumber :-

Suara Sri Andalas


MB : Rakyat Selangor Disaran Rebut Peluang Perniagaan

Posted: 07 Aug 2011 02:00 AM PDT

SHAH ALAM 7 OGOS : Rakyat di negeri Selangor diingatkan supaya memanfaatkan peluang untuk mereka meningkatkan pendapatan ekonomi masing-masing melalui skim-skim pinjaman dan perniagaan yang diperkenalkan oleh kerajaan negeri, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurut Abdul Khalid, kerajaan negeri memperuntukan sejumlah RM 70 juta sebagai kemudahan pinjaman melalui Skim Mikro Kredit Selangor (SKIMSEL) dan Skim Mikrokredit Bandar (MiMBAR).

"Mereka yang mempunyai niat untuk berniaga atau menceburi bidang keusahawanan bermula daripada kecil-kecilan, boleh berbincang dengan kakitangan di pejabat-pejabat daerah atau pejabat dun masing-masing untuk mendapatkan maklumat," katanya pada majlis Ihya Ramadhan 1432H Meraikan Anak-anak Yatim, Ibu Tunggal dan Fakir Miskin di 'Bukit Megawati' Kediaman Rasmi Menteri Besar Selangor.

Beliau menambah, barisan kepimpinan kerajaan negeri akan berusaha dengan lebih tekun dalam usaha membawa kejayaan kepada Selangor dengan semangat 'Selangorku' agar segala hasil yang diperolehi dapat dikembalikan kepada seluruh rakyat untuk dikongsi bersama.

"Kita perlu bersyukur kepada Allah S.W.T kerana dapat hidup di negeri yang serba ada ini dan bersama-sama sematkan di dalam hati, bahawa inilah 'Selangorku' iaitu sebuah negeri yang sentiasa menjalin keakraban antara rakyat dan pihak kerjaan negeri dalam usaha meneruskan dan mengekalkan pembangunan negeri yang dicintai ini bagi kesejahteraan dan kemakmuran bersama," katanya.

Selangorku merupakan program terbaru yang diperkenalkan oleh kerajaan negeri dengan konsep rakyat Selangor turut serta dalam pembangunan yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri.

Pada majlis terbabit, Abdul Khalid turut menyampaikan sumbangan duit raya kepada anak yatim, ibu tunggal dan fakir miskin.

Antara badan amal yang menerima sumbangan ialah Rumah Amal Kasih, Puchong, Rumal Amal al-Firdaus, Denai Alam, Pusat Jagaan asuhan Raudhatul Ikhwan, Seksyen 13, Rumah Aman Shah Alam, Pusat Pemulihan Dalam Komuniti Batang Kali, Ulu Selangor dan Dun Batu Tiga.

Majlis berbuka ini juga turut mendapat penyertaan lapan peniaga yang berdaftar dibawah skim MiMBAR untuk memperkenalkan produk yang mereka hasilkan termasuklah kiosk burger MiMBAR yang dilancarkan baru-baru ini.


Sumber: TVSNEWS

MPK Didik Peniaga Mesra Alam

Posted: 05 Aug 2011 03:30 AM PDT

KLANG, 5 Ogos: Bagi menyahut kempen `Ramadhan yang Mapan', MPK telah melancarkannya di Bazar Ramadhan Taman Seri Andalas, Klang.

Majlis pelancaran telah disempurnakan oleh Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Negeri Selangor, Elizabeth Wong.

Turut hadir sama dalam majlis pelancaran tersebut adalah Dr Xavier Jayakumar selaku Adun Seri Andalas.

Dalam majlis pelancaran tersebut, diperkenalkan kepada para peniaga usaha-usaha yang boleh dilakukan bagi alam sekitar seperti mengitar semula, menggurangkan penggunaan beg plastik, menjaga kebersihan dan juga mengumpul minyak masak.

Usaha pendidikan serta kesedaran kepada para peniaga dan pengunjung ini akan membantu mengurangkan kesan pencemaran dan aspek kebersihan kepada alam sekitar.

Kunjungan dari gerai ke gerai dilakukan oleh Elizabeth dan Dr. Xavier sambil beramah mesra serta menyampaikan cenderamata kepada para peniaga.

Mereka juga diberikan penerangan serba sedikit mengenai program Ramadhan yang mapan serta kerjasama yang boleh mereka berikan kepada MPK dalam menjayakan iltizam alam sekitar yang murni ini.

Turut sama dalam program ini adalah Pengarah Pelesenan & Penjaja MPK, Azhar Samsudin.



Sumber: Harakah Daily

Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


ABIS MADU SEPAH DITERAJANG

Posted: 07 Aug 2011 11:37 PM PDT


(Persekongkolan Luar Tabi'e yang sedang menghancurkan Islam dari luar & dalam)

Salam 2 all.

Teman sangat bersimpati dengan nasib yang menimpa YB Datuk Dr. Hasan Ali yang berdepan dengan serangan bertubi-tubi, bukan sahaja daripada kristian dan kafir la'natullah, malah daripada partinya sendiri. Parti yang begitu angkuh mendabik serban mendakwa mereka pejuang Islam, parti yang sanggup mengkafirkan orang lain semata-mata tidak tunduk kepada kehendak mereka; parti yang kini mengeluarkan patwa rupanya perjuangan negara Islam tak ada dalam Quran!

Bagi yang tidak mengenali Dr. Hasan Ali, terutamanya golongan yang pada lewat tahun 1990an masih pakai diapers, atau masih di Tadika lagi, Dr. Hasan Ali pada kemuncak kehebatannya adalah seorang yang sangat dihormati dan disanjung oleh umat Islam bangsa Melayu. Ini kerana beliau seorang professional, anak Melayu yang mempunyai ijazah doktor falsafah PhD, seorang pegawai tinggi kerajaan yang terjun kedunia dakwah dan pendidikan.

Dr. Hasan Ali mengasaskan sebuah entiti dinamakan Sabha Group, yang beroperasi daripada Bangsar Baru (depan Menara UOA sekarang). Melalui entiti ini, Dr, Hasan Ali memperkenalkan "kem motivasi" yang biasanya dibuat di kem Sabha di Ulu Langat. Beliau lah orangnya yang mempopularkan "kem motivasi". Berduyun-duyun ibubapa khususnya menghantar anak-anak mereka ke "summer camp" Dr. Hasan Ali. Ramai ibu-bapa menangis melihat perubahan anak mereka dalam hanya beberapa hari sahaja menghadiri kem tersebut.

Dikemuncak kegemilangan beliau, Dr. Hasan Ali dipanggil menjadi moderator satu program yang dipanggil "Forum Perdana Ehwal Islam". Program ini adalah forum yang dihadiri panel 2-3 orang ulama' atau ustadz yang disiarkan secara langsung oleh RTM 1 pada tiap malam Juma'at. Program ini sudah menjadi begitu hambar sehingga orang naik meluat menengoknya. Ia memberi persepsi buruk kepada uslub da'wah Islam.

Namun apabila Dr. Hasan Ali mengambil alih, beliau menukar format dan membuat re-branding kepada program ini. Diselitkan dengan unsur-unsur lawak bersahaja, dan mengupas isu semasa yang menjadi bualan umat dan orang ramai. Dibariskannya gabungan ulama' dan profesional, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum itu. Tiba-tiba program "Forum Perdana Ehwal Islam" meletup, menjadi program top hits dengan rating yang begitu tinggi. Nama "Dr. Hasan Ali-motivasi-Forum perdana" adalah sinonim. Tiba-tiba ramai yang meniru cara Dr. Hasan Ali. Muncullah pelbagai kem motivasi dan forum perdana macam cendawan tumboh merata-rata.

Diwaktu kemuncak kegemilangan Dr. Hasan Ali, tiba-tiba berlaku peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim pada 02 Sept 1998. Orang Melayu Islam berpecah. Ramai yang menjadi terpinga-pinga. Dan ramai yang marahkan Tun Mahathir dan UMNO. Tetapi pada masa itu tiada alternatif lain bagi orang Melayu. Untuk menyertai PAS jauh sekali, kerana PAS pada masa itu adalah parti yang dilihat jumud dengan golongan penceramah yang syok sendiri, ceramah maki hamun dan kata mengata, fitnah memfitnah dan asyik menyalahkan orang lain.

Dalam keadaan itu, maka kepimpinan PAS masa itu menghantar beberapa misi berjumpa Dr. Hasan Ali untuk memujuk beliau menyertai PAS. Ringkas cerita, setelah beberapa usaha memujuk beliau berjalan, akhirnya Dr. Hasan Ali menerima pelawaan menyertai PAS.

Teman masih ingat lagi betapa gegak gempitanya PAS pada masa itu. Tiba-tiba PAS mendapat nafas baru. Dr. Hasan Ali dikompang keliling negara. PAS yang selama ini dilihat parti pak ustad tiba-tiba mendapat wajah baru - wajah profesional. Kemasukan Dr. Hasan Ali membuka ruang baru kapada PAS bila ramai para profesional dan golongan iktisad menyertai PAS. PAS melihat gelombang baru yang tidak pernah dilihat sebelum ini. Gema takbeer makin kuat mencecah pintu langit. Orang yang paling kecewa pada masa itu ialah Tun Dr. Mahathir yang melabel Dr. Hasan sebagai "ungrateful".

Ujian pertama Dr. Hasan Ali ialah pilihanraya 1999, hampir setahun selepas Anwar dipecat. Buat pertama kali dalam sejarah negara, Dr. Hasan Ali memenangi dua kerusi serentak dalam satu pilihanraya umum, Parlimen dan DUN. Tidak pernah berlaku seorang calun menang kedua-dua kerusi yang terletak di dua negeri berlainan dan berjauhan. Dr. Hasan Ali mencipta sejarah, memenangi kerusi DUN Durian Burung dalam Parlimen Tanjung Karang, Selangor. Dan beliau juga memenangi kerusi Parlimen Parit Buntar, Perak. Dan kedua-duanya adalah kubu kuat UMNO. Maka bertambah gemilang kedudukan Dr. Hasan Ali, sehingga tanpa sebarang keraguan beliau diminta menduduki kerusi Naib Presiden PAS, jawatan yang beliau menang dengan undi terbanyak.

Salah satu sumbangan terbesar Dr. Hasan Ali ialah dengan tertubuhnya Kompleks PAS Selangor di Tg. Karang. Dengan usaha beliau sendiri, mengumpul dana dan lain-lain, Dr. Hasan Ali berjaya membina sebuah kompleks untuk PAS yang besar dalam negeri Selangor, diwaktu UMNO dibawah Khir Toyo begitu berkuasa sehingga lupa diri di Selangor. Kompleks yang dinamakan KOMPAS. Kompleks PAS Selangor berdiri megah dibumi Selangor, lebih besar dan multifungsi daripada Markaz Tarbiyyah PAS di Taman Melewar. Alhamdulillah teman bernasib baik menjadi antara penceramah yang paling awal menggemakan dewan KOMPAS dengan pidato perjuangan dan da'wah Islam.

Dr. Hasan Ali satu-satunya pimpinan PAS yang mengadakan siri kuliah dirumah. Teman masih ingat lagi bagaimana Dr. Hasan Ali mengadakan program tafaqquh fiddeen, program da'wah yang diadakan dianjung rumah beliau yang terletak berhadapan dengan Masjid Al Ghufran, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur. Ramai tokoh ulama', professional dan iktisad dipanggil menyampaikan kuliah, termasuk lah teman yop. Sambutannya sangat menggalakkan. Ramai yang hadir sehingga sesak rumah dibuatnya, ada yang datang dari jauh semata-mata mahu bersama dalam program tersebut.

Setakat yang teman kenal, Dr. Hasan Ali sangat istiqomah dalam perjuangan Islam. Samada program motivasi, kem kecemerlangan diri atau keluarga, summer camp, forum perdana dan banyak lagi; satu mesej jelas yang beliau akan sampaikan ialah tentang keindahan Islam, kehebatan Islam, keunggulan Islam sebagai satu cara hidup yang syumul. Tidak terbatas kepada hukum hakam halal haram sahaja, sebaliknya satu aplikasi kehidupan yang sangat relevan dan boleh dipraktikkan yang akan membawa kejayaan dunia dan akhirat; samada peringkat individu, kanak-kanak, remaja, dewasa, suami isteri dan lain-lain. Banyak buku dan hasil tulisan beliau yang diterbitkan dan dipasarkan yang mendapat sambutan luar biasa. Kaset ceramah beliau laku macam goreng pisang panas. Ceramah beliau dihadiri ribuan orang. Namun, Dr. Hasan Ali tetap seorang insan yang sangat merendah diri, cakap penuh hikmah dan nasihat, tidak pernah mendabik dada membangga diri. Dr. Hasan Ali muncul sebagai "the real walking Muslim".

Itulah sedikit latarbelakang Dr. Hasan Ali. Kalau nak ditulis, panjang kisahnya yop. Teman pulak kebetulan berkesempatan bersama dengan Dr. Hasan Ali dalam banyak program. Dan teman berasa sangat bertuah diberi peluang mendampingi tokoh saperti Dr. Hasan Ali. Banyak yang teman pelajari daripada masa bersama beliau. Teman masih ingat lagi ayat motivasi beliau bila kekadang teman komplen keletihan dengan siri ceramah ke merata negeri. Pernah kami nak berceramah di Baling, bertolak lepas asar dari KL. Sampai Baling terus berceramah, lepas tu terus balik ke Kuala Lumpur malam tu jugak. Esok kami ada kuliah suboh pulak ditempat masing-masing. Dalam keadaan macam tu, keletihan kekadang mencengkam semangat berda'wah.

Dr. Hasan Ali pernah beritahu teman, "cuba bayang bagaimana Nabi saw memanjat Jabal Nur untuk ke Gua Hira', merentas padang pasir dari Mekah ke Madinah, semuanya untuk kita umat Islam". Kebetulan teman pernah berpengalaman mendaki Jabal Nur ke Gua Hira' pada waktu malam. Perjalanan dua jam memanjat gunung batu yang penuh dengan kerikil dan batu tajam. Sekurang-kurangnya ramai pemanjat lain bersama teman, dan lampu terang benderang. Zaman Rasulullah saw? Tak boleh nak bayang yop. Itulah yang memberi semangat kepada teman untuk teruskan misi perjuangan Islam. Kalau Nabi saw sanggup berkorban untuk kita, mengapa pulak kita tak boleh berkorban untuk Islam?

Hari ini, Dr. Hasan Ali tetap Dr. Hasan Ali. Perjuangan Islamnya tidak luntur. Memegang jawatan Exco Selangor bagi Hal Ehwal Agama bukan satu habuan bagi beliau, tetapi satu amanah yang perlu dipertanggungjawabkan dihadapan ALLAH swt nanti. Beliau selalu bertanya kepada dirinya, "boleh kah aku jawab dihadapan ALLAH nanti". Teman pernah bertanya Dr. Hasan Ali semasa isu rampasan arak oleh MBSA. Dengan berani dan tanpa takut sedikitpun kepada biaDAP atau mana-mana kafir, Dr. Hasan Ali membela tindakan MBSA merampas arak yang dijual dikedai-kedai runcit dan serbaneka secara terbuka dalam negeri Selangor. Tindakan yang mengundang kemarahan rakan sekongkol PAS iaitu biaDAP.

Bila ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan jawatan, kata Dr. Hasan Ali, "ALLAH ynag memberi, dan ALLAH boleh mengambilnya semula. Mungkin ALLAH ambil semula kerana mahu menyelamatkan aqidah kita". Sebenarnya itulah kata azimat yang teman pegang semasa berdepan dengan tentangan dan caci maki kaum Anwarinas dan kafir harbi sewaktu isu kalimah ALLAH. Walaupun ramai dikalangan kaum Anwarinas bersetuju membenarkan kristian kafir la'natullah menggunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti, namun teman memilih untuk menentang, dengan keyakinan kepada surah Al-Ikhlas. Bila ditanya tidak takutkah dipecat daripada parti, jawapan teman, "mungkin itu cara ALLAH mahu menyelamatkan teman dari fitnah aqidah yang sedang melanda". Fitnah yang Dr. Harun Din sendiri sebut sebagai murtad bagi mereka yang menyetujui kristian mengguna kalimah ALLAH.

Hari ini Dr. Hasan Ali melalui apa yang teman sudah lalui. Cuba bayangkan Haji Hadi, yang terkenal dengan amanat Hadi yang membawa kepada isu kafir-mengkafir sesama Islam, tiba-tiba membuat kenyataan selepas mesyuarat PAS pusat semalam bahawa penjelasan Dr. Hasan Ali mengenai cubaan Gereja Damansara Utama untuk mendakyah kristianisasi kepada umat Islam tidak cukup. Kegiatan gereja yang berselindung disebalik "misi bantuan", dan mencemar bulan Ramadhan dengan menjemput umat Islam berbuka puasa digereja mencetuskan isu besar apabila JAIS bertindak membuat siasatan digereja tersebut.

Tindakan JAIS yang bersesuaian bukan sahaja dengan membela dan mempertahankan Islam, malah menepati dengan peruntukan Perlembagaan Persekutuan dikutuk sebagai campurtangan dalam urusan gereja. Tindakan biaDAP gereja menghina Islam tidak dipersalahkan, tetapi tindakan JAIS membela Islam pula yang jadi bahan cemuhan dan kutukan. Bukan sahaja dikalangan kaafirun, malah kepimpinan Melayu dalam pakatan pembangkang termasuk PKR dan PAS turut sama mengutuk JAIS. Malah MB berbangsa Melayu tiba-tiba menjadi begitu apologetik kepada gereja. Belumpun menerima lapuran penuh JAIS, MB Melayu yang bangang ini telah memohon ma'af terlebih dahulu kepadan kaum kristian dan pihak gereja la'natullah ini. Begitu bacul dan dayus segelintir bangsa melayu sekarang.

Dalam keadaan itu, tiba-tiba Dr. Hasan Ali, Exco Hal Ehwal Islam Selangor, yang sudah mendapat lapuran lengkap JAIS, bangkit mempertahan dan membela tindakan JAIS. Teman difahamkan dalam mesyuarat tergempar Exco yang diadakan pada 04 Ogos, Dr. Hasan Ali diserang habis-habisan oleh kaum kafir la'natullah. Malangnya tiada seorangpun exco Melayu, yang berani bersuara membela dan mempertahankan Dr. Hasan Ali.

Dan yang paling malang, kepimpinan PAS Selangor dan pusat juga langsung tidak membela Dr. Hasan Ali. Malah beliau dicemuh dan dikutuk oleh rakan sekongkolan PAS, dan dibiarkan tanpa pembelaan.

Haji Hadi, Presiden PAS yang serban tak pernah lekang kat kepala juga tidak memilih untuk membela Dr. Hasan Ali. Sebaliknya beliau menghina Dr. Hasan Ali bila membuat kenyataan bahawa "PAS pusat akan berjumpa terus dengan JAIS dan gereja untuk mendapat penjelasan".

Bukankah Dr. Hasan Ali Exco Hal Ehwal Islam, dan juga AJK PAS Pusat? Mengapa tidak diminta Dr. Hasan Ali, sebagai Exco, mendapatkan butiran dan maklumat lanjut daripada JAIS jika Haji Hadi berasa maklumat yang disampaikan oleh Dr. Hasan Ali tidak cukup?

Apa hak PAS nak minta JAIS mengadap dan berikan penjelasan? Haji Hadi tak tahu kah nak bezakan antara parti dan kerajaan? JAIS adalah sebuah jabatan kerajaan, bukan lujnah dalam PAS. JAIS hanya menjawab kepada Tuanku Sultan, MAIS, Exco Hal Ehwal Islam atau MB. JAIS tidak langsung bertanggungjawab kepada mana-mana parti politik, samada UMNO atau PAS. Kalau PAS mahukan penjelasan lanjut daripada JAIS, mereka boleh buat sedemikian melalui Exco iaitu Dr. Hasan Ali. Meminta terus daripada JAIS melangkaui Dr. Hasan Ali adalah satu penghinaan besar terhadap Dr. Hasan Ali. Seolah-olah Haji Hadi tidak percaya kepada Dr. Hasan Ali! Seolah-olah suara Dr. Hasan Ali sudah tidak laku dan tidak diterima dalam PAS!

Kalau sebuah parti politik boleh meminta jabatan kerajaan mengadap dan memberi penjelasan kepada mereka, adakah kelak nanti kalau biaDAP tidak puashati dengan JAIS maka mereka juga boleh memanggil JAIS untuk memberikan penjelasan? Cuba bayangkan kalau UMNO atau BN yang buat sedemikian, sudah pasti kaum Anwarinas dan biaDAP akan menyalak memaki hamun UMNO/ BN sebagai mencampuri urusan Jabatan Kerajaan!

Yang teman pelik tu, kenapa Haji Hadi beriya-iya sangat nak dengar penjelasan daripada gereja? Tidak salah dengar daripada pihak gereja, tetapi sikap ini mestilah konsisten, dan samarata samarasa. Tapi kenapa hanya bila timbul isu membabitkan kafir harbi ini beriya-iya nak dengar dari pihak kristian, walaupun Dr. Hasan Ali, AJK PAS pusat sendiri dah berikan penjelasan. Ini sudah jelas sikap double standard, talam banyak muka! Kerana dalam isu Anwar dituduh meliwat Saiful, Haji Hadi langsung tidak berminat nak dengar penjelasan Saiful. Sedangkan Saiful seorang Muslim, yang sudah membuat sumpah muhabalah lagi. Mengapa Haji Hadi hanya mendengar dari Mat CD sebelah pihak sahaja, sedangkan Saiful dimaki hamun dengan tuduhan qazaf dan lain-lain?

Mengapa pulak Haji Hadi langsung tidak mahu mendengar penjelasan daripada Datuk Eskay? Kenapa hanya mendengar daripada Mat CD sahaja? Sedangkan Datuk Eskay, rakan baik Mat CD itu bukan sahaja ada bukti dalam bentuk videoklip, malah sudah membuat sumpah mubahalah. Dan Datuk Eskay seorang Muslim, sedangkan gereja Damansara yang cuba mendakyah agama kristian kepada umat Islam itu terang-terang kafir, bukan kafir biasa, tapi kafir harbi. Bukan sahaja penjelasan Datuk Eskay tidak mahu didengar, malah beliau dimaki hamun dan disumpah seranah dengan pelbagai label daripada fasik kepada munafik, malah ada kaum anwarinas dan Koonyet:2 mengkafirkan Datuk Eskay!!! Dan Haji Hadi hanya mampu kata "tak jumpa negara Islam dalam Quran!".

Dengan kafir harbi Haji Hadi beriya-iya nak dapatkan penjelasan, daripada sesama Muslim bukan sahaja beliau tidak mahu mendengar penjelasan, malah Haji Hadi mengeluarkan pelbagai patwa dan ayat untuk mengelak daripada mendengar penjelasan Saiful dan Datuk Eskay, malah siap menjatuhkan pelbagai rupa hukuman keatas mereka. Adakah Haji Hadi juga takut kepada kebenaran sebagaimana Mat CD takut kepada kebenaran, sehingga sumpah mubahalah tidak berani buat, sehingga sampel DNA tidak mahu beri, sehingga jam Omega tetap kononnya dikunci rapi. Dan caci maki, sumpah seranah, dan maki hamun yang dihamput terhadap mereka oleh kaum Anwarinas dan Koonyet:2 langsung tidak diambil peduli oleh Haji Hadi dan yang sewaktu dengannya!!!

Dan yang paling malang, Dr. Hasan Ali, insan yang bukan sahaja banyak berjasa kepada PAS, malah mengharumkan perjuangan Islam dengan pendekatan yang sangat praktikal, realistik dan Islamik, yang berjaya mengeluarkan PAS daripada kepompong kejumudan dan kelesuan hari ini menjadi bahan sepak terajang dan punching bag bukan sahaja oleh kaum kafir harbi, malah oleh partinya sendiri. Bak kata hadis Melayu, "abis madu sepah dibuang".

Teman tidak akan terkejut kalau selepas ini Dr. Hasan Ali akan dituduh sebagai barua dan balaci UMNO. Malah tidak mengejutkan jika ada yang memfitnah Dr. Hasan Ali sebagai ejen BN. Dan teman tidak akan terkedu kalau ada yang menuduh YAB Dato' Sri Najib memperkudakan Dr. Hasan Ali. Malah teman tidak akan terkejut kalau ada yang menuduh Dr. Hasan Ali dibayar RM2juta oleh Dato' Sri Najib atau UMNO. Kerana apa? Kerana memang perangai dan kemampuan mental kaum Anwarinas dan Koonyet:2 ini terhad takat itu sahaja. Bila sudah ketandusan hujah, dan bila sudah kelu lidah dan otak untuk berbahas secara bertamaddun dan berilmiah, kaum Anwarinas dan Koonyet: 2 ini pasti akan melemparkan pelbagai pembohongan, putarbelit, penipuan, pertuduhan, tohmah dan fitnah. Dan lagi canggih kalau dapat heret Dato' Sri Najib dan UMNO sekali; itu sudah menjadi jampi-mentera mereka sejak azali!

Ini pun teman dah dapat maklumat mereka sedang merancang untuk menyerang peribadi Dr. Hasan Ali. Konon PAS banyak bantu Dr. Hasan Ali. Konon Dr. Hasan Ali banyak berhutang dengan PAS. Konon Dr. Hasan Ali menghadapi masalah perniagaan, dan memerlukan bantuan kewangan besar. Yang Dr. Hasan Ali sudah nak bankrap. Yang Dr. Hasan Ali...isyk..isyk..isyk..macam-macam mereka boleh buat yop. Teman tahu, sebab teman sendiri pun dah kena dengan pembohongan, penipuan, putar belit, caci maki, sumpah seranah, fitnah dan tohmahan puak Anwarinas dan kaum Koonyet:2 ni.

Kepada Dr. Hasan Ali, bersabarlah sebagaimana bersabarnya Rasulullah saw dalam berhadapan dengan karenah kaum musyrikin Mekah. Rasulullah saw sendiri berdepan dengan kata nista dan fitnah bukan dari orang lain, malah daripada ahli keluarga Baginda sendiri. Memang ramai keturunan Abu Lahab, Abu Jahal dan segala abu dikalangan kaum Anwarinas dan kaum Koonyet: 2 yang kini bertenggek didalam PAS, PKR dan biaDAP. Bersabar sahajalah. Walaupun maklumat sahih yang teman dengar sudah ada konspirasi dan agenda jahat untuk memaksa Dr. Hasan Ali dipecat bukan sahaja daripada jawatan Exco Negeri Selangor, malah dipecat daripada AJK PAS Pusat. Dan nama Dr. Hasan Ali hampir pasti tidak akan dicalonkan bagi pilihanraya PRU 13 nanti. Kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD akan pastikan nafsu mereka untuk ke Putrajaya tidak dihalang oleh pejuang Islam saperti Dr. Hasan Ali yang dibenci oleh biaDAP dan kafir harbi. Dr. Hasan Ali kini dilihat sebagai batu penghalang mimpi kalkatus kaum Anwarinas ke Putrajaya!

Kepada Haji Hadi, ingatlah pesan teman. Jangan ingat Haji disayangi oleh kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD yang ada sekeliling Haji sekarang. Mereka hanya menunggu masa. Mereka ini umpama anjing liar yang sedang meleleh limpah airliur mereka untuk bertakhta di Putrajaya. Dan mereka sangat berharap kepada undi para kafir dan sokongan kaum biaDAP. Sesiapa sahaja yang dilihat sebagai musuh kafir dan dibenci biaDAP, pasti akan disembelih tanpa belas ihsan. Mereka sudah lakukannya kepada Ustadz Nasaruddin Mat Isa. Mereka sedang lakukannya kepada Dr. Hasan Ali. Dan Haji Hadi sendiri adalah calon yang sedang menanti untuk disembelih anjing-anjing liar ini. Malah mereka pernah mengutuk Haji Hadi secara terbuka, dan pernah tanpa sedikit kemaluan pun mereka pernah desak Haji Hadi letak jawatan. Jangan Haji ingat dengan tunduk na'am kepada nafsu mereka, Haji akan selamat. Ini kaum yang tidak kenal batasan akhlak, tidak kenal siapa lawan siapa kawan. Ini kaum yang mementingkan diri mereka sendiri. Satu hari nanti teman cukup yakin Haji sendiri akan disembelih oleh kaum ini. Jangan nanti Haji kata tidak pernah diberi peringatan. Apa yang mereka telah lakukan kepada Ustadz Nasarudin dan kepada Dr. Hasan Ali, teman percaya Haji akan laluinya nanti insyallah.

Kepada para ulama', 'ilmuan dan pejuang Islam yang masih ada saki baki didalam PAS, bangkitlah pertahankan Islam. Mengapa mike semua menjadi manusia dayus dan bacul berhadapan dengan jentera kafir dan toghut yang sedang menghancurkan Islam. Janganlah menipu diri sendiri dengan berkata nanti berkuasa tahulah kami apa nak buat. Itulah kata-kata golongan hipokrit dan al-kazeeb. Kalimah ALLAH sudah mereka jual, anak-bini sudah mereka gadai, ulama' dan pejuang sudah mereka sembelih; apa lagi yang mike tunggu. Pembohongan, penipuan, putar belit, fitnah-memfitnah, maki hamun dan caci maki adalah makanan harian mereka. Mereka ini kaum yang sanggup menyondol depan belakang; halal haram dosa pahala tidak ada dalam kamus kehidupan mereka. Yang mereka tahu, kerusi kekuasaan dan mahkota Putrajaya mesti mereka duduki, at all cost! Umat mengharapkan mike semua, rakyat bergantung kepada mike untuk melakukan apa yang sepatutnya dilakukan oleh mike: berjihadlah untuk kebenaran! Hapuskanlah kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD yang ada didalam PAS. Kembalikanlah PAS kepada perjuangan sebenar; menegakkan sebuah Daulah Islammiyyah yang melaksanakan syariat dan undang-undang Islam.

Janganlah mike semua nanti dimangsakan saperti Ustadz Nasaruddin Mat Isa, saperti Dr. Hassan Ali. Janganlah menunggu sehingga "abis madu diperah, sepah disepak-terajang!!!".

Yang baik datang daripada ALLAH, yang tidak daripada kelemahan teman sendiri.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
08 Ramadhan 1432
08 Ogos 2011

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


Fitnah 2: Najib, Rosmah Diperintah Ke Mahkamah

Posted: 07 Aug 2011 10:45 PM PDT

Video Ihsan Malaysiakini

Keadilan Daily

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dipanggil ke mahkamah sebagai saksi dalam kes perbicaraan fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Najib dan Rosmah, mahkamah juga membenarkan pihak pembela, memanggil 18 saksi lain termasuk bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Perkara itu diputuskan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pada awal perbicaraan yang menyaksikan hari pertama Anwar dipanggil membela diri.

Zabidin dalam keputusannya berkata apabila pendakwa raya menawarkan saksi maka pendakwaraya bertanggungjawab memastikan saksi hadir ke mahkamah.

Hakim juga bersetuju peguam bela berhak menemubual saksi dengan syarat mereka  sedia dipanggil.

"Justeru, mahkamah membenarkan kedua-dua permohonan (untuk temu bual 15 saksi) termasuk perdana menteri Najib Abdul Razak dan isterinya Rosmah, bekas IGP (Tan Sri Musa Hassan)," katanya.

Dalam permohonan sebelum ini, Anwar memohon mahkamah mengarahkan pihak pendakwa memastikan kehadiran semua saksi, yang ditawarkan  di akhir kes mereka, untuk ditemu bual oleh pihak pembelaan.

Anwar mahu memanggil Najib, Rosmah, pemilik unit kondominium, Hasanuddin Abd Hamid, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof.

Selain 5 saksi itu, Ketua Pembangkang itu juga mahu menemu bual 10 saksi alibi. Kesemua 15 saksi berkenaan ialah antara 25 saksi yang mahu ditemu bual oleh pihak pembelaan dalam membuat persediaan bagi kes pembelaan dijadualkan pada hari ini hingga 26 Ogos.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim?

Posted: 07 Aug 2011 08:12 PM PDT

The Star reported today that “that Khazanah, which owns a 69% stake in MAS, is said to have concluded negotiations with AirAsia chief executive officer Tan Sri Tony Fernandes to come up with a deal to save the national carrier”.  ”Fernandes is to get 20% equity in MAS under the deal that is to be [...]

Dari RAKYAT Kepada RAKYAT

0 ulasan
sumber :-

Dari RAKYAT Kepada RAKYAT


Nombor Pendaftaran KDA Catat Tawaran Tender RM762,601

Posted: 07 Aug 2011 04:52 PM PDT

JAWAPAN BUKU `Sejahterakah Kedah'

Posted: 07 Aug 2011 04:47 PM PDT

Kerajaan MISMAH atau Pilih tuntutan Bersih

Posted: 07 Aug 2011 04:39 PM PDT

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Murahnya Malaysia beli kereta perisai Indonesia

Posted: 07 Aug 2011 07:38 PM PDT



Laporan berita dari Indonesia pada 7 Ogos 2011 menyebut kerajaan Malaysia telah menempah 23 buah kereta perisai untuk kegunanaan tentera pada harga Rp 7 miliar atau RM 2.4 juta sebuah. Murah gila. Malaysia akan buat kereta perisai sendiri sebanyak 257 buah pada harga RM 8 billion atau RM31.1 juta sebuah.

Mahalnya. Kalau beli 257 buah kereta perisai dari Indonesia baru RM 620 juta. Boleh jimat RM 7.3 Billion. Bayangkan dengan RM 7.3 Billion berapa ramai veteran tentera boleh dibantu, berapa ramai balu tentera boleh dibantu. Berapa ramai anak-anak tentera dan veteran tentera boleh dapat biasiswa, tak perlu pinjam PTPTN dan sebagainya. Berapa banyak universiti untuk anak-anak tentera boleh dibina.

Kalau ada lebih RM 7.3 Billion tu boleh salurkan ke Pusat Zakat pula untuk elakkan orang Islam minta bantuan dari pihak gereja.

Nampaknya Zahid Hamidi kena jawab kenapa lebih mahal buat sendiri dari beli kereta perisai ni. Mungkin kereta perisai Malaysia lebih tebal dindingnya, lebih jimat minyak, boleh masuk lebih banyak peluru berpandu, boleh tembak jet pejuang, tayarnya lebih 2 biji.

MALAYSIA PESAN 23 UNIT PANSER PINDAD
Minggu, 07 Agustus 2011 20:11 WIB

TEMPO Interaktif, BANDUNG- Pemerintah Malaysia memesan 23 unit panser buatan PT Pindad tahun ini. "Prosesnya sudah sampai Perdana Menteri Malaysia, Departemen Pertahanan mereka sudah oke," kata Direktur Utama Pindad Adik Avianto Soedarsono di Bandung Ahad 7 Agustus 2011.

Panser yang dibanderol Rp 7 miliar per unit itu, menurut Adik, makin diminati setelah diakui oleh Perserikatan Bangsa-Bangsa. Adik mengatakan panser buatan putra-putri Indonesia itu telah digunakan dalam menjaga perdamaian di Lebanon. "Sebanyak 13 unit telah digunakan di Lebanon," katanya.

Juli lalu, rencana pembelian itu disampaikan Panglima Angkatan Tentera Malaysia Jenderal Tan Sri Datu Sri Zulkifli Mohammad Zein saat bertemu dengan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono dan Panglima TNI Laksamana Agus Suhartono di Istana Kepresidenan.

http://tempointeraktif.com/hg/bisnis/2011/08/07/brk,20110807-350489,id.html

(DEFTECH), ANAK SYARIKAT MILIK PENUH DRB- HICOM BHD. SEDANG MEMBANGUNKAN KERETA PERISAI 8X8 - DEFTECH AV-8 DALAM PROJEK BERNILAI RM8 BILION . PEMBINAAN ITU MELIBATKAN 257 BUAH KENDERAAN.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0421&pub=utusan_malaysia&sec=Korporat&pg=ko_03.htm&arc=hive

Bakal Guru, Kera dihutan disusukan, anak dirumah?

Posted: 07 Aug 2011 07:37 PM PDT



Kementerian Pelajaran dah jadi kementerian rojak dan caca merba agaknya. Guru-guru hanya boleh meluahkan perasaan mereka melalui surat dan forum di akhbar saja. Apakah Menteri, Pengarah Pelajaran dan Pegawai Pelajaran dah jadi PBB (Pekak, Bisu dan Buta)? Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) tak selesai kini masalah pengangguran di kalangan Graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan.


RINTIHAN BAKAL GURU
8 Ogos 2011

UMUM mengetahui bahawa seramai 13,000 guru GSTT akan diserap sebagai guru tetap. Bagi saya dan rakan-rakan yang bergelar Graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan(ISMP), kami mengucapkan tahniah kepada mereka.

Walaupun sedikit cemburu, namun kami percaya kepada rezeki di tangan Tuhan.

Kami masih sabar dan setia menunggu borang petempatan yang akan keluar entah bila dan waktunya. Laman web Kementerian Pelajaran sentiasa dilawat bagi memeriksa sama ada borang itu sudah keluar atau tidak.

Namun hingga kini masih belum ada tanda-tanda bahawa Kementerian Pelajaran mengeluarkan borang tersebut dalam tempoh terdekat.

Hal ini menyebabkan kami berasa gusar dan tertanya-tanya masih adakah peluang bagi kami, graduan ISMP untuk menjadi guru. Adakah kami yang mempunyai segulung ijazah dan ikhtisas dalam pendidikan ini telah dipinggirkan?

Kami mengharapkan supaya pihak kementerian terbabit mengumumkan bilakah kami boleh mengisi borang petempatan dan bagaimanakah status nasib kami?

INGIN TAHU
Bagan Serai, Perak

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0808&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_05.htm

SISTEM SAPS BANYAK MASALAH
Berita Harian 6 Ogos 2011

SAYA bersetuju dengan komen oleh 'Norhisham Mohamad, Alor Setar' mengenai Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) seperti disiarkan dalam ruangan ini pada 30 Julai lalu, bertajuk 'kewujudan SAPS bebankan guru'.

Idea mewujudkan sistem ini memang baik tetapi program ini susah untuk dicapai dan selalu terkeluar daripada talian dan ada banyak masalah lain.

Sebagai guru yang terbabit dengan SAPS, saya sudah beberapa kali membuka sistem ini untuk memasukkan markah tetapi setiap kali markah mahu disimpan, sistem ini akan terkeluar dari talian. Saya terpaksa mengisi semula markah dan ini ia berlaku beberapa kali.

Kami baru diperkenalkan dengan sistem ini pada 25 Julai lalu. Sudahlah kami hanya diberikan modul saja tanpa diajarkan sistem ini sepenuhnya. Sistem ini hanya boleh dibuka bila tidak ramai orang dalam talian iaitu, biasanya selepas jam 3 pagi.

Kami terpaksa menunggu sehingga pagi semata-mata untuk mengisi markah ujian 1, peperiksaan pertengahan tahun, menentukan nilai letak kerja (TOV) dan jangkaan hasil sasaran akhiran (ETR) setiap pelajar.

Bayangkan, jika ada enam kelas yang markah pelajarnya perlu diisi dan setiap satu kelas pula ada 40 pelajar. Sebenarnya sebelum menggunakan sistem SAPS yang diambil dari Perak, guru menggunakan sistem yang diambil dari Johor. Malangnya, apabila sistem baru diperkenalkan kami terpaksa melakukan pengisian markah sekali lagi. Ini sangat membebankan kerana terpaksa melakukan perkara yang sama berulang kali.

Yang peliknya semasa taklimat kami diberitahu bahawa semasa menggunakan SAPS, kami tidak boleh menekan butang 'enter' pada papan kekunci kerana akan mengganggu sistem. Ini adalah kali pertama saya mendengar satu sistem yang direka akan rosak jika tertekan butang 'enter'.

Masalah lain yang dihadapi ialah ada pelajar yang tiada dalam senarai kelas tetapi apabila didaftar, jawapan yang diterima ialah 'pelajar telah didaftarkan' tetapi jika telah didaftarkan kenapa nama pelajar tiada dalam senarai.

Sebenarnya banyak lagi kelemahan lain dalam sistem ini. Sepatutnya pihak Kementerian Pelajaran terlebih dulu memastikan sistem yang ingin digunakan mestilah mudah dicapai pada bila-bila masa, cekap dan mesra pengguna.

GURU TENSION,
Kajang, Selangor.
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SistemSAPSbanyakmasalah/Article

****************
KEWUJUDAN SAPS BEBANKAN GURU
Berita Harian 30 Julai 2011

Syabas diucapkan kepada Kementerian Pelajaran kerana memperkenalkan Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). SAPS memang ditunggu-tunggu sebagai pelengkap sistem peperiksaan sedia ada.

Malangnya SAPS tidak membenarkan sistemnya berpadu dengan Sistem Maklumat Murid menyebabkan guru terpaksa memasukkan data pelajar.

Bayang guru terpaksa bangun 4 pagi dan ke kafe siber. SAPS jelas hanya menambah beban guru di seluruh negara.

NORHISYAM MOHAMAD,
Alor Setar, Kedah.

****************
MANY TEACHERS COMPLAIN OVER SLOW ONLINE SYSTEM
The Star, Thursday August 4, 2011

PETALING JAYA: The school exams online data analysis system is not working out well as teachers complained that it was not user-friendly and slow.

The system known as SAPS or System of Analysis for School Examination has caused frustration among teachers.

Under the Education National Key Result Area (NKRA) initiative, teachers are required to submit the exam data online.

Many teachers described the portal as "extremely slow" and not user-friendly.

"The system often hangs due to heavy traffic. We are advised to use it late at night or early in the morning when the portal is less busy.

"Why must the MOE punish the teachers? We need time to prepare our lessons at home," one teacher said.

The system has been developed to collect, store and analyse examination marks online for the Education Ministry, state education departments, education district offices and schools to access the data for analysis.

The National Union of Teaching Union (NUTP) secretary-general Lok Yim Pheng said she had received many complaints from teachers in Selangor and Federal Territory.

"It's not fair to the teachers because their normal routine has been affected.

"MoE should have made sure it was ready for use. NKRA is supposed to solve problems and not create more problems for teachers," she said.

http://www.thestar.com.my/news/story.asp?sec=nation&file=%2F2011%2F8%2F4%2Fnation%2F9224912

Melaka negeri maju, surau pun tak ada

Posted: 07 Aug 2011 05:04 PM PDT

Kesian, kesian, kesian orang Melaka ya, negeri majulah katakan. Surau pun canggih, guna khemah untuk solat terutama solat Tarawaih pada bulan Ramadhan ini. Sabarlah ye , orang Melaka ye. Mana pergi duit zakat? JAKIM (Jamil KhIr baharoM agaknya) mungkin kata ini kes terpencil juga seperti laporan di bawah.

Orang Melaka tahu tak kisah benar bagaimana Bangunan Majlis Agama Islam Melaka dijual ke Taukeh Cina? Nak tahu ceritanya sila baca laporan pada pautan berikut http://amkns.blogspot.com/2010/10/bangunan-majlis-agama-islam-melaka.html

SOLAT DALAM KHEMAH KANVAS



JEMAAH bersolat beratapkan khemah kanvas beralaskan papan di Taman Seri Putih.Penduduk Taman Seri Putih di Bukit Rambai mohon surau sejak 2008

Melaka 8 Ogos 2011 : Akibat ketiadaan surau, penduduk Taman Seri Putih di Bukit Rambai, dekat sini, terpaksa menunaikan solat tarawih sepanjang Ramadan ini di khemah kanvas yang didirikan sementara di taman permainan kawasan perumahan berkenaan.

Tinjauan, mendapati jemaah lelaki menunaikan solat dengan hanya berlantaikan papan, manakala wanita termasuk kanak-kanak pula berlapikkan kain kanvas. Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Seri Putih atau juga dikenali Taman Bukit Rambai Seksyen 2, Rasul Muhamad, berkata pihaknya terpaksa menggunakan khemah sementara itu kerana tidak mempunyai pilihan lain.

Katanya, sebelum ini pihaknya ada mengemukakan permohonan untuk membina sebuah madrasah kepada pihak Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di situ, namun sehingga kini tidak menerima jawapan.

"Kami mengemukakan permohonan itu pada 2008, namun sehingga kini tiada jawapan," katanya sambil melahirkan rasa kesal kerana terpaksa berdepan situasi itu bersama penduduk taman berkenaan sepanjang Ramadan ini.

"Sekarang ini kami buntu dan berharap jalan penyelesaian segera dapat diambil. Sekiranya tiada juga, bermakna kami akan terus bersolat tarawih di khemah sementara ini pada setiap tahun," katanya.

Seorang penduduk taman ini, Saripah Talip, 37, berharap isu pembinaan surau atau madrasah di kawasan itu dapat diselesaikan segera bagi memastikan umat Islam di situ dapat beribadah dengan selesa.

"Sekarang ini kami sepakat untuk sama-sama menyumbang bagi melengkapkan kekurangan di sini seperti khemah, bekalan air dan juga elektrik bagi membolehkan penduduk mempunyai tempat untuk solat berjemaah sekali gus menjadikan Ramadan kali ini lebih bermakna," katanya.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Solatdalamkhemahkanvas/Article

KES LUAR BIASA DAN TERPENCIL - JAKIM
KUALA LUMPUR 7 Ogos - Dakwaan bahawa Baitulmal gagal berfungsi sehingga ada di kalangan umat Islam mendekati gereja untuk memperoleh bantuan adalah tidak benar sama sekali kerana badan itu sentiasa prihatin terhadap kebajikan ummah menerusi 28 skim bantuannya.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha berkata, agak mustahil bagi Jakim untuk terlepas pandang keluarga terlibat memandangkan pihaknya kini menggunakan sistem bersepadu dan seragam dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0808&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_03.htm

MEREKA YANG MENGHADAPI MASALAH KEWANGAN DIMINTA DATANG TERUS KE JKM - SHAHRIZAT
KUALA LUMPUR, 7 Ogos -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menyeru mereka yang menghadapi masalah kewangan dan tidak mendapat pembelaan, agar datang terus ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mendapatkan bantuan.

Shahrizat berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar bahawa ada NGO berselindung atas nama kebajikan, aktif membantu warga miskin dan ibu tunggal Islam, sebelum memesongkan akidah mereka.
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=606504

Mualaf di Melaka maju rayu dapatkan rumah

Posted: 07 Aug 2011 05:03 PM PDT

Kesian, kesian, kesian mualaf di Melaka ya, negeri majulah katakan. Dah sembilan tahun memeluk agama Islam masih lagi terpinggir. Sabarlah ye , mualaf di Melaka ye. Mana pergi duit zakat? JAKIM (Jamil KhIr baharoM agaknya) mungkin kata ini kes terpencil juga seperti laporan di bawah.

Orang Melaka tahu tak kisah benar bagaimana Bangunan Majlis Agama Islam Melaka dijual ke Taukeh Cina? Nak tahu ceritanya sila baca laporan pada pautan berikut http://amkns.blogspot.com/2010/10/bangunan-majlis-agama-islam-melaka.html

MUALAF HARAP DAPAT RUMAH SENDIRI



ABDUL RAHIM bersama isteri dan anak merenung masa depan yang kabur kerana terpaksa hidup menumpang di Jasin, Melaka semalam.

JASIN 8 Ogos 2011 - Entah di mana silapnya, seorang mualaf bersama isteri dan tiga orang anak terpaksa menumpang di rumah orang sejak memeluk Islam sembilan tahun lalu.

Keadaan itu memang menyukarkan Abdul Rahim Tan, 42, dan isterinya, Hoiriah Aman Chik, 36, serta anak-anak mereka untuk menjalani kehidupan sempurna sebagaimana keluarga lain yang mempunyai rumah sendiri.

Lebih membuatkan Abdul Rahim tidak sanggup menanggung situasi itu, apabila dia dan keluarganya sudah menjadi 'penumpang' di rumah rakannya, Mohd. Yusuf Abdullah, 50, yang juga seorang mualaf lebih setahun yang lalu.

Malah kata Abdul Rahim, permohonannya mendapatkan bantuan kediaman di bawah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) sejak setahun lalu, masih belum diluluskan pihak berkuasa.

"Sudah setahun saya menumpang hidup dengan Mohd. Yusof di Kampung Merlimau, namun persoalannya sampai bila saya dan keluarga harus menumpang di rumahnya?

"Kadang-kala terfikir untuk mencari rumah sewa yang lain tetapi memandangkan pendapatan saya sebagai pekerja kilang besi tidak cukup, saya terpaksa membatalkan hasrat itu'' katanya ketika ditemui semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0808&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_09.htm

KES LUAR BIASA DAN TERPENCIL - JAKIM
KUALA LUMPUR 7 Ogos - Dakwaan bahawa Baitulmal gagal berfungsi sehingga ada di kalangan umat Islam mendekati gereja untuk memperoleh bantuan adalah tidak benar sama sekali kerana badan itu sentiasa prihatin terhadap kebajikan ummah menerusi 28 skim bantuannya.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha berkata, agak mustahil bagi Jakim untuk terlepas pandang keluarga terlibat memandangkan pihaknya kini menggunakan sistem bersepadu dan seragam dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0808&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_03.htm

MEREKA YANG MENGHADAPI MASALAH KEWANGAN DIMINTA DATANG TERUS KE JKM - SHAHRIZAT
KUALA LUMPUR, 7 Ogos -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menyeru mereka yang menghadapi masalah kewangan dan tidak mendapat pembelaan, agar datang terus ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mendapatkan bantuan.

Shahrizat berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar bahawa ada NGO berselindung atas nama kebajikan, aktif membantu warga miskin dan ibu tunggal Islam, sebelum memesongkan akidah mereka.
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=606504

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.

0 ulasan
sumber :-

PKR DUN 19 Kepayan P174 Penampang, Sabah.


PKR President Walkaround PUTATAN TAMU Ground with Cabang Putatan Leadership, State AMK Leadership and also Dr Roland Chia Ming Shen - PKR Supreme Council member & PKR Sabah Secretary on the 30 July 2011, Saturday 2011

Posted: 08 Aug 2011 09:35 AM PDT

pic1

Dr Roland Chia - PKR Supreme Council Member cum PKR Sabah Secretary - Guest Speaker in a Dinner Organized by PKR Sandakan in Sandakan Recretional Club Restaurant , Sandakan Town on the 2 August 2011. Organising Chairman was Mr. Patrick Chia Tze Chang & Co- Chair - Ms. Kay Yap.

Posted: 08 Aug 2011 09:34 AM PDT

DSC00019

DSC00015DSC00016DSC00017DSC00018

Dr Roland Chia - PKR Sabah Secretary cum PKR Supreme Council member speaking in the Cabang Penampang P174 Charity Night on the 30 July 2011, in Putera Ballroom, Penampang.In attendance was President of PKR - Dato Seri Wan Azizah Wan Ismail, Vice President - Yb Tian Chua, Yb Fuziah Salleh & Host - Deputy Secretary General cum Ketua Cabang Penampang - Sdr Darel Leiking

Posted: 08 Aug 2011 09:30 AM PDT

pic2pic3

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

0 ulasan
sumber :-

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Majlis Rahmat Ramadhan di Felda Lepang Nenering: Sampul raya ada cap UMNO

Posted: 07 Aug 2011 10:22 AM PDT

Program Rahmat Ramadhan OK ler tu..... Nak bagi duit raya bagus ler !!! Tapi yang tak sedapnya sampul surat tu ada cap UMNO.








Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan

0 ulasan
sumber :-

Angkatan Muda Keadilan Bagan Datoh,Perak Darul Ridzuan


Dua naib presiden PAS saman IGP, tiga lain

Posted: 08 Aug 2011 04:09 AM PDT

KUALA LUMPUR, 8 Ogos — Dua naib presiden PAS Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar hari ini memfailkan saman terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar, kerajaan Malaysia dan dua lagi pegawai polis ekoran tindakan pihak berkuasa menahan mereka ketika hari perhimpunan Bersih 2.0 bulan lalu.

Saman difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini melalui Tetuan Faiz Fadzil & Co pada pukul 10.30 pagi tadi.

Turut dinamakan sebagai defendan ialah Inspektor Mohd Zaid Madzizat dan Ketua Polis Daerah Brickfields.


Menurut Mahfuz (gambar), pihaknya menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan daripada semua defendan berikutan tangkapan yang didakwa beliau menjatuhkan imej sebagai seorang wakil rakyat.

Tindakan saman itu dibuat ekoran penahanan kedua-dua mereka pada 9 Julai lalu yang disifatkan tidak sah.

Kedua-dua mereka memfailkan saman secara berasingan.

"Hari ini kita telah memfailkan saman malu berikutan tangkapan salah pada Himpunan Bersih 2.0, 9 Julai lalu di KL Sentral, tangkapan itu bertentangan dengan perintah mahkamah dan undang-undang negara.

"KL Sentral bukan tempat larangan, kami tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan, kami juga tidak dinyatakan mengapa kami ditahan dan polis juga tidak mengambil apa-apa keterangan kami sepanjang ditahan di Balai Polis Jinjang," kata Mahfuz.

Ahli Parlimen Pokok Sena ini berkata tindakan pihak berkuasa menahan mereka berdua adalah satu perkara yang memalukan.

"Tangkapan ini memberi gambaran yang salah tentang kami. Oleh itu, kami menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.

"Selain itu, kami juga mahu faedah pada kadar lapan peratus setahun ke atas jumlah penghakiman dari tarikh writ saman sehingga penyelesaian penuh, kos dan lain-lain relif atau perintah yang difikirkan perlu oleh mahkamah," katanya.

Tambah Mahfuz, jumlah saman akan dibincangkan dengan peguam mereka Zulhazmi Shariff tapi secara berseloroh berkata "tidak kurang daripada RM1 juta."

Sementara itu Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian berkata, tindakan mereka adalah satu peringatan kepada pihak berkuasa agar bertindak mengikut undang-undang yang ditetapkan.

"Ini sebagai satu peringatan dan pengajaran kepada mereka yang terlibat, lain kali mereka perlu mengikut undang-undang yang ditetapkan," katanya.

Mereka juga telah membuat satu laporan polis pada 11 Julai.

Pada 9 Julai lalu, Mahfuz dan Salahuddin telah ditahan di KL Sentral pada pukul 11.50 pagi sebelum dibawa ke Balai Polis Jinjang.

Mereka dibebaskan kira-kira pukul 9.30 malam dan sepanjang tempoh penahanan mereka juga tidak dibenarkan untuk menghubungi sesiapa termasuk peguam.

Pada Himpunan Bersih 2.0 itu hampir 1,700 orang ditahan termasuk pemimpin Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) dan Pakatan Rakyat.

Perhimpunan itu dianjurkan oleh Bersih 2.0 menuntut pembaharuan sistem pilihan raya.

Diam-diam Pakatan Kedah, Perlis

Posted: 08 Aug 2011 04:08 AM PDT

Semangat Pakatan Rakyat di utara Semenanjung umpama keluarga harimau, mesra menjaga anak-anak, garang menentang musuh. Di Kedah, Pakatan adalah kerajaan, di Perlis pula Pakatan sedang menanti mandat rakyat.

Dalam kunjungan Roketkini ke dua negeri tersebut baru-baru ini, pimpinan utama gabungan Pakatan bersependapat bahawa kunci untuk memenangi pilihan raya umum yang mendatang terletak kepada usaha berterusan membantu dan menangani isu-isu rakyat.

Negeri Jelapang Padi

Menurut Laporan Ketua Audit Negara pada 2009, yakni setahun selepas Barisan Nasional disepak rakyat Kedah, kerajaan negeri Pakatan telah berjaya meningkatkan hasil negeri, khususnya balak sehingga 205 peratus berbanding pada 2007.

Kejayaan ini dicapai berikutan langkah kerajaan Pakatan Kedah melaksanakan pemberian kontrak secara telus dan adil melalui tender secara terbuka.


Dalam pada itu, ekoran dari perancangan strategik yang dilaksanakan, defisit belanjawan 2010, iaitu sebanyak RM16 juta telah berjaya diatasi. Dan hutang kerajaan Kedah dengan Kerajaan Persekutuan juga berjaya dikurangkan sedikit demi sedikit.

Exco Kanan Kedah Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, melalui tinjauan oleh sebuah badan bebas yang diadakan di Kedah, semenjak perhimpunan aman Bersih 2.0 diadakan, sokongan rakyat Kedah melonjak dengan drastik terhadap pimpinan Pakatan Rakyat.

Apa yang dijelaskan Phahrolrazi dapat dirasai sendiri oleh penulis itu ketika bersama beberapa penduduk Alor Setar, yang rata-ratanya di bawah lingkungan umur 30 tahun sudah tergerak dengan gelombang rakyat seluruh Malaysia akan kepentingan perubahan politik di peringkat kebangsaan.

Seorang pereka grafik, yang tidak mahu namanya disebut berkata, perubahan yang dilakukan kerajaan Pakatan Kedah semenjak mengambil alih kuasa dari BN sudah menampakkan hasil.

Beliau yang mengaku sebelum ini tidak ambil peduli tentang perihal politik di peringkat negeri atau kebangsaan menjelaskan: "Barisan Nasional dah tak boleh buat apa dah… PAS punya kempimpinan lagi bagus dari BN sebelum ini. Budak-budak muda pun dah ramai sedar."

Dalam pada itu, Pengerusi DAP Kedah Lee Guan Aik pula menjelaskan penuh yakin peranan DAP sebagai rakan baik PAS dalam usaha menambahkan lagi keyakinan rakyat melalui anjuran ceramah yang diadakan bersama.

"Perkara tabu seperti sentimen perkauman yang digunakan ketika era pemerintahan BN sudah dipecahkan sama sekali," katanya.

Mungkin ada yang menganggap kata-kata Lee hanya sebagai penaik semangat, tetapi ketika penulis berada di pejabat perkhidmatannya di Mergong, Alor Setar, tidak putus-putus kunjungan dari rakyat pelbagai lapisan kaum.

Di sini jelas sekali, walau pun penulis hanya berada di pejabatnya dalam beberapa jam, apa yang dikatakan Lee memang ada benarnya.

Bagaimana pun, Pemuda DAP Kedah lebih berhati-hati dalam mencongak sokongan rakyat terhadap DAP di negeri itu, terutamanya untuk memastikan diri tidak terperangkap dengan sikap terlalu yakin atau 'over confident.'

Wakil Pemuda DAP Kebangsaan Kedah, KB Teoh berkata, walau pun Pakatan Kedah pimpinan PAS dijangka mendapat mandat sekali lagi untuk penggal akan datang, beliau gusar kerana penjaja-penjaja di Alor Setar dikatakan telah "dibeli" oleh MCA.

Memang mengikut sejarah DAP dan melalui apa yang dikatakan Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP Liew Chin Tong, semenjak penubuhan DAP, kaum penjaja adalah tunjang utama kepada kekuatan DAP.

Namun realiti semasa menunjukkan rakyat dari pelbagai lapisan kaum dan status di Kedah tidak begitu mempedulikan hal-hal "kecil" sebegitu lagi kerana rata-rata, khususnya golongan muda, sudah bosan dan meluat dengan dasar-dasar BN yang tiada tiang seri.

Mereka juga sedar UMNO sebagai tonggak BN yang berangan-angan mahu merampas kembali Kedah masih tenggelam dalam kemelut rebutan kuasa dan persoalan tentang siapa mahu jadi Menteri Besar.

Jawapan untuk bukti-bukti kebencian golongan muda terhadap UMNO dan BN sudah terlampau berlambak di laman-laman Facebook.

Negeri Indera Kayangan

Berlainan dengan Kedah yang telah menyaksikan kehadiran DAP sejak 1970-an, DAP di Perlis secara rasminya mula bertapak pada 2009 dan semenjak itu dengan cepat membangun di mana sehingga sekarang sudah mempunyai tujuh cawangan.

Rekod Pakatan Rakyat atau mana-mana parti pembangkang sebelum ini di Perlis kurang cemerlang berbanding negeri-negeri lain.

Bagaimana pun, itu cerita lama. Realitinya, tahap penerimaan rakyat Perlis, seperti juga di Kedah, terhadap gelombang perubahan politik peringkat kebangsaan sudah terkesan di sanubari mereka yang tercerah hatinya.

Menurut Naib Pengerusi DAP Perlis, Abdul Manan Abdul Razak, orang sudah tidak takut lagi melihat logo Roket berbanding dahulu.

Ini kerana, menurut Manan, ketika banjir besar di utara Semenanjung baru-baru ini, anggota DAP bersama rakan-rakan dalam Pakatan banyak membantu mangsa-mangsa banjir.

"Oleh itu, logo Roket bukanlah dilihat sebagai hantu lagi," ujarnya, merujuk kepada propaganda UMNO-BN selama setengah abad memburukkan DAP.

Ia juga membuktikan apabila sesiapa sahaja berjuang dan berkhidmat untuk rakyat dengan hati yang ikhlas, semangat budi baik dikenang juga akan timbul.

Beliau yakin Pakatan Perlis bersama rakan-rakan di Kedah akan mendapat keputusan yang lebih cantik pada pilihan raya akan datang.

Kesimpulan

Diam-diam Pakatan berisi

Diam-diam UMNO-BN buta tuli

Diam-diam rakyat tajam memerhati

Diam-diam PRU, UMNO-BN tinggal lidah dan gigi.

-Roketkini-

Pembangkang Paling Jahat Dan Pemerintah Paling Baik..

Posted: 08 Aug 2011 04:07 AM PDT

Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said menyeru orang ramai membaca dan menyokong media alternatif bagi mendapatkan laporan berimbang bagi "menentukan sikap" sendiri.

"Tanpa media alternatif, media harus perdana akan jadi gangster (samseng)," kata sasterawan pelbagai genre itu.

"Dalam media arus perdana yang ada hanya hitam dan putih sahaja. Semuanya parti pemerintah betul dan pembangkang mesti salah."

Berucap ketika merasmikan kempen "Jom Baca Media Alternatif" di Kuala Lumpur semalam, Samad mengakui dia sendiri sudah setahun tidak membaca media arus perdana.


"Biarlah terlepas. Tetapi saya tidak merasa rugi kerana tak baca pun saya sudah tahu," katanya di hadapan kira-kira 100 peserta yang kebanyakannya mahasiswa.

Bekas pengarang Berita Harian itu - yang meletakkan jawatan bagi membantah "meresapnya kuasa politik dalam akhbar" - juga mengambil peluang menggesa anak muda berubah.

Bukan sahaja berubah bahan bacaan, Samad mahukan perubahan lebih besar, iaitu apa yang disebutnya sebagai "perubahan regim".

"Sudah tiba masanya menukar regim. Kita sudah beri masa 54 tahun dan kita tidak harus beri lebih daripada itu," katanya yang lantang bersuara sejak tercetus bantahan besar seniman terhadap pengajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris pada 2009.

"Sudah 54 tahun negara ini diperintah oleh golongan bangsawan... Saya tertanya-tanya, bilakan pemimpin dari rakyat pula akan dipilih?".

Sebelum itu, bercakap dalam majlis yang sama, Ketua Pengarang Malaysiakini, Fathi Aris Omar berkata perkembangan media alternatif sebagai sumber maklumat akan membantu ke arah "demokrasi dan persaingan sihat".

Ini kerana, tambahnya, lanskap media sekarang berada dalam keadaan tidak sihat ekoran beberapa kekangan terhadapnya seperti melalui Akta Penerbitan dan Mesin Cetak 1984.

"Jadi asas persangain kita tidak sihat. Misalnya tiada hak untuk menjawab dan tiada wacana tanding (di media arus perdana)," katanya yang juga bekas pengarang majalah Detik yang pernah diharamkan kerajaan ketika era reformasi pada 1999.

Fathi bagaimanapun berkata, untuk terus beroperasi, media alternatif amat bergantung kepada sokongan pembaca kerana pasaran iklan yang terhad.

"Bukan sahaja (menyokong) dengan membaca, tetapi juga melalui dana. Kalau Malaysiakini, kena langganlah," katanya yang percaya kebebasan media sentiasa disokong oleh kebebasan kewangan.

Dalam majlis anjuran kumpulan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) itu, Malaysiakini diberi peluang berucap mewakili media alternatif. - mkini

10sen baru: Presiden Umno didakwa terima pengaruh Yahudi Freemason?

Posted: 07 Aug 2011 05:57 PM PDT


Najib freemason Yahudi?

Blogger mendesak Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menjelaskan mengenai pengaruh freemason Yahudi dalam duit syiling 10 sen yang baru dicetak oleh Bank Negara Malaysia (BNM).

Mengapakah logo 'Star of David' yang lazim pada bendera Israel boleh ditempa di permukaan syiling 10 sen baru.

"Satu perkara yang agak mengejutkan apabila dilihat jelas terdapat cetakan corak 'Star of David' yang menyerupai bendera Israel pada duit syiling baru bernilai RM0.10.

"Persoalannya, adakah 'Star of David' sengaja dicetak pada duit syiling terbaru ini atau ia skadar suatu kebetulan?

"Apa perlunya lambang bintang enam ini diguna untuk menggantikan lambang bulan dan bintang pada syiling lama?

"Jika dilihat, lambang bulan dan bintang pada duit syiling sebelum ini menggambarkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

"Jika 'Star of David' pula digunakan, adakah ia menggambarkan sokongan secara tersirat Malaysia kepada negara Yahudi Israel dan agenda Freemason?"

Dakwan terbaru itu, menurut sumber, sekaligus mendedahkan mengenai iltizam politik Najib yang didakwa sanggup membayar kira-kira RM77 juta kepada Firma Perunding Antarabangsa APCO Worldwide yang sebelum ini turut dikaitkan dengan pengaruh Yahudi Israel.

DR. UTHMAN, ULAMA UMNO ENGGAN DIALOG ISU WAHABI...

Posted: 07 Aug 2011 05:55 PM PDT

KUALA LUMPUR, 8 Ogos — Pendakwah bebas Dr. Muhammad Uthman El Muhammady telah menolak pelawaan Mufti Perlis Dr Juanda Jaya agar diadakan satu dialog berhubungi isu "kesesatan" dan "keganasan" Arab Saudi yang dikaitkan dengan soal fahaman Wahabi baru-baru ini.


Juanda menerima surat penolakan mengenai idea berdialog itu, yang dicadang diadakan ketika Ramadan sekarang, Jumaat lalu.
Sehubungan itu, Juanda berkata beliau amat dukacita kerana Uthman, yang merupakan Tokoh Maal Hijrah, telah mengambil pendirian menolak jemputan rasmi agar berdialog secara harmoni mengenai isu tersebut yang beliau bangkitkan pada satu mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) dua minggu lalu.
"Bagaimana mungkin seorang yang merupakan ahli akademik takut untuk berhujah secara akademik dan terbuka bagi mempertahankan pandangan dan ideanya yang telah menghuru-harakan negara dan menjejaskan hubungan Malaysia dengan Arab Saudi, akibat tuduhannya yang dibuat secara membabi buta," kata beliau dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Jelas Juanda isu itu amat penting dan mendesak untuk diselesaikan memandangkan umat Islam di Malaysia mempunyai kepentingan yang amat banyak dalam hubungan keagamaan, politik, ekonomi dan sosial dengan pihak Arab Saudi.

"Pihak di sana tentu tertanya tanya kenapakah mereka dituduh sedemikian rupa melalui premis rasmi kerajaan sedangkan kerrajaan Malaysia sering mewar-warkan mendapat kedudukan hubungan paling istimewa dengan Arab Saudi berbanding negara yang lain," kata Juanda sambil menambah, beliau berharap Uthman tidak menolak ajakan berdialog begitu sahaja.

"Tak perlu dolak-dalik dengan banyak alasan. Kami sentiasa sedia menunggu beliau hadir untuk dialog ini untuk mendengar hujah-hujah beliau. Mereka yang dituduh juga ingin dengar tuduhan daripada mulut beliau sendiri terlebih lagi jika dialog ini diadakan di hadapan pihak mereka dan pihak lain yang terlibat agar mereka berpeluang menjelaskan kedudukan sebenar perkara yang dituduh itu, terutama kerajaan Arab Saudi," kata beliau lagi.

Sebelum ini, banyak pihak seperti Persatuan Ulama Malaysian dan Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) mengalu-alukan idea diadakan dialog harmoni agar perselisihan berkaitan hal ini dapat diselesaikan dengan baik.

Dalam kenyataan kepada The Malaysian Insider sebelum ini, Uthman yang dipanggil MKN untuk memberi taklimat mengenai Wahabi berkata, beliau sedia menerima pelawaan berdialog Juanda dengan syarat ia diadakan secara tertutup membabitkan pakar-pakar berhubung perkara yang menjadi polemik sekarang.

"Saya sanggup hadir jika (dialog yang disyorkan) jika diadakan dengan penuh disiplin, beretika dengan disertai oleh pakar-pakar dan secara tertutup... jika tidak, saya mahu menjauhkan diri (daripada dialog)," kata beliau yang juga Felo Kehormat Institut Pemikiran dan Tamadun Antarabangsa (Istac).

Sambil menegaskan beliau tidak mahu isu berkenaan disensasikan supaya kepentingan negara tidak terjejas, Uthman memberitahu, hanya selepas adanya hasil perbincangan, baru keputusan yang dipersetujui perlu disebarkan kepada umum.

Dalam kenyataannya hari ini, Juanda menambah, tokoh tersebut "sepatutnya tidak berdolak-dalik" memandangkan dalam laporan media sebelum ini beliau bersetuju untuk menyertai dialog secara tertutup.

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang