Pengikut

Nuffnang

Ahad, 16 Januari 2011

Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


Tum-PAS LAGI!

Posted: 15 Jan 2011 10:09 PM PST

Salam 2 all.

Kerajaan Selangor hari ini membuat keputusan u-turn dalam isu umat Islam yang bekerja di pusat hiburan yang menjual arak saperti di pub, disko dan kelab malam. Isu ini mulanya berpunca daripada arahan exco DAP Ronnie Liu yang mengarahkan MPSJ supaya menarik balik larangan mengharamkan umat Islam daripada bekerja di pusat hiburan yang menjual arak.
Selepas isu itu menerima bantahan umat Islam, YB Datuk Hassan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga exco hal ehwal agama Islam telah menyanggah arahan Ronnie Liu, sebaliknya mengucapkan syabas kepada MPSJ kerana melaksanakan peruntukkan undang-undang yang sudah jelas. Pendirian Pesuruhjaya PAS itu jelas, pengharaman itu bukan sahaja mematuhi Enakmen Jenayah Syariah Selangor, tetapi juga bertepatan dengan hukum syara'. "Lagipun pengharaman ini hanya untuk umat Islam sahaja", ujar Datuk Hassan Ali.
Malangnya pendirian Datuk Hassan Ali dan PAS Selangor itu tidak dihormati oleh Kerajaan Selangor. Sebaliknya mereka membatalkan pengharaman yang dibuat oleh MPSJ. Ronnie Liu, yang mengumumkan pembatalan itu menyatakan bahawa "adalah tidak adil orang Islam dilarang mencari rezeki di pusat hiburan yang menjual arak!!". Nampak gaya Parti Islam SeMalaysia tum-PAS lagi!!
Bagaimanapun, teman tidak hairan kalau Ronnie Liu ini menentang. Namanya pun kafir harbi. Dia kafir harbi kerana secara terang-terang mempertikaikan hukum syara'. Inilah juga orangnya yang menghalang MBSA daripada mengharamkan penjualan arak dikedai-kedai serbanika. Dan inilah juga orangnya yang menjadikan Karpal Singh yang menentang Islam "over my dead body" sebagai pengerusinya. Inilah orangnya daripada parti cauvinis, rasis lagi bia-DAP! Kafir harbi macam ini, kalau mengikut hukum syara', hendaklah dibawa ke Mahkamah Syariah yang berbidang kuasa dan jika sabit kesalahan dan tidak mahu mengakui kesalahan dan menyesal, dan enggan tunduk kepada peruntukkan syariah hendaklah dihukum dengan hukuman yang berat, termasuk hukuman pancung sampai mati! Itu kalau di negara Islam yang melaksanakan undang-undang Islam sepenuhnya lah!!
Teman tak ambil poo-Singh tentang tindakan Ronnie Liu dan parti bia-DAPnya. Sememangnya ALLAH telah pun memberitahu kita hati perut mereka (Al-Baqarah:120). Yang teman pelik isu yang macam ni punya terang pun masih ada jugak Pak Jangoat yang nak pertikai. Ada pak jangoat yang membuat kenyataan bahawa "prosedur tindakan MPSJ mengharamkan umat Islam bekerja di kedai arak adalah salah dan tidak Islamik!!". Kot ya pun nak jilat teloq Kitsiang janganlah sampai agama pun boleh di putar-pooSingh yop!!!!!
Hukumnya jelas. Budak Tadika PASTI yang masih beringus pun tahu. Umat Islam diharamkan bekerja menjual, membuat, menyediakan, membawa, menghidang arak! Hukumnya sama saperti peminum arak juga! Termasuk golongan yang dilaknat ALLAH. Rezeki yang mereka perolehi adalah haram. Mereka memberi anak bini mereka makan rezeki yang jelas haram. Kalau itu pun nak putar-pooSingh lagi tak tahu lah teman nak kata apa lagi dah! Ini soal perlaksanaan hukum; bukan soal da'wah, bukan soal prosedur! Apakah orang yang sedang lakukan kesalahan yang boleh menjerumuskan dia ke neraka jahanam kita masih sibuk nak berda'wah dan berprosedur?!
Kalau macam tu, kalau jumpa pak jangoat tengah bertenggek berliwat atau berzina, kita jangan cegah atau hukum. Tapi buat prosedur persediaan, carikan bini untuk dia. Bila dah dapat, baru cegah dia suruh berhenti bertenggek dan berzina? Macam tu baru Islamik? Padanlah para pak jangoat ni boleh menyokong dan tidur sebantal dengan para peliwat & homoseks!
Soal da'wah itu soal lain. Da'wah jalan juga, pencegahan jalan juga. Ianya mesti seiring. Sebab itu ALLAH sebut "ta'muruu nabil ma'ruf, wayan hau na 'anil mungkar - serulah kepada ma'ruf (berda'wahlah), dan cegahlah kemungkaran (berhukumlah mengikut syara'), dan berimanlah (yakin dan percayalah dengan syariat & undang-undang ALLAH)".
Teman sedih melihat keadaan umat Islam hari ini yang sikap dan perangai politiking yang melampau-lampau. Sehingga agama pun jadi gadaian, nama ALLAH pun jadi pertaruhan. Tengok kontroversi azan di Masjid Ikhlasiah. Kesnya mudah, seorang kafir (yang mungkin jahil), dikatakan menuntut supaya azan diperlahankan. Pihak Masjid akur dan memperlahankan tetapi dalam keadaan protes. Tup tup ditaburkan cerita peguam kafir itu ahli MCA, maka dipersalahkan UMNO dan BN. Malah PM didesak beri penjelasan! Apalah punya kayu!
Kalau ya pun kebetulan yang mengadu itu ahli MCA (kalau betul pun), apa kena mengena dengan UMNO/BN, apatah lagi Perdana Menteri. Kalau ikut logik hujah itu, maka semua ahli PKR boleh disyaki kaki homoseks & peliwat, sebab kepalanya dikenakan pertuduhan meliwat stafnya sendiri? Adakah wajar fitnah saperti itu dibuat? Takkan kerana kepala parti mereka bapak pembohong, semua ahli PKR juga kaki pembohong? Takkan begitu mudah sifir politiknya.
Sama saperti slogan "1-Malaysia", kebetulan sama bunyinya dengan "One-Israel", maka riuhlah diputarbelitkan bahawa "1-Malaysia" ciplak "One-Israel". Kalau macam tu, slogan 'PAS 4 ALL" adalah ciplak daripada "Israel 4 ALL" juga kah? Simbol "1-Mata PKR" adalah ciplak daripada "One-Eyed Illuminati"?? Pada teman ini bukan sahaja pootar-pooSingh, malahan kegiatan politiking yang tersangatlah bodoh dan mencemar tahap pemikiran manusia yang bertamaddun!
Kepada umat Islam, umat yang punya kitab petunjuk Al-Quran, mengapalah ada diantara kita boleh jatuh ke lembah yang begitu hina! Kita hidup seolah-olah macam Al Quran itu bahan asing yang tidak pernah kita dengar! Islam itu jelas, Al Quran itu terang dan nyata. Berpeganglah kepada tali ALLAH ini, gigitlah ia dengan geraham kamu. Disa'at dan ketika manusia berada didalam kesesatan dan menyesatkan, kita umat Islam sepatutnya menyalakan obor Islam agar nur keimanan dan tauhid itu terpancar mengeluarkan manusia daripada kesesatan. Jangan pula kita menjadi saperti para agamawan Yahudi & Nasara, yang memootar-pooSinghkan agamanya sehingga akhirnya seluruh umatnya menjadi sesat lagi menyesatkan.
"Segala puji bagi ALLAH Tuhan pentyadbir seluruh alam, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Hanya kepada Mu kami menyembah, dan kepada Mu kami memohon bantuan pertolongan. Tunjukkanlah kepada kami petunjuk jalan yang lurus, jalan para Rosul, Anbiya, siddiqin, syuhada' & solihin, bukan jalan mereka yang Engkau murkai (saperti Yahudi) dan jalan mereka yang Engkau sesatkan (saperti Kristian). Kabulkanlah ya ALLAH".
Yang baik itu datangnya daripada ALLAH, yang tidak itu adalah kelemahan teman sendiri. Semoga ALLAH memberikan keampunan, petunjuk, hidayah dan istiqomah.
Adios amigos, grasias senor senorita.
Wallahua'lam & Wassalam.
Zulkifli Bin Noordin
Ahad
10 Safar 1432
16 Januari 2011

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


DCA: How AirAsia has been granted Certificate of Airworthiness year in year out?

Posted: 16 Jan 2011 06:13 AM PST

Thank you blogger Another Brick In the Wall for reminding Malaysians of the danger of flying AirAisa, HERE.  “Now Everyone Can Fly and Die!” a perfect slogan for AirAsia by Another Brick In The Wall. I have written about the poor safety standard of AirAsia before, HERE. I have also tabled a question in Parliament whether [...]

Wee Choo Keong

0 ulasan
sumber :-

Wee Choo Keong


DCA: How AirAsia has been granted Certificate of Airworthiness year in year out?

Posted: 16 Jan 2011 06:13 AM PST

Thank you blogger Another Brick In the Wall for reminding Malaysians of the danger of flying AirAisa, HERE.  “Now Everyone Can Fly and Die!” a perfect slogan for AirAsia by Another Brick In The Wall. I have written about the poor safety standard of AirAsia before, HERE. I have also tabled a question in Parliament whether [...]

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN

0 ulasan
sumber :-

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN


PAS letak calon wanita bertanding di Tenang

Posted: 16 Jan 2011 07:39 AM PST


PAS meletakkan calon wanita - Normala Sudirman - untuk bertanding mewakili parti itu dalam pilihan raya kecil DUN Tenang pada 30 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat oleh presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis ceramah Pakatan Rakyat di Dataran Wayang Pacak di Labis malam ini.

Hadir memberi sokongan ialah presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, penasihat DAP Lim Kit Siang, setiausaha agung PAS, Datuk Mustafa Ali serta beberapa pemimpin Pakatan yang lain.

Normala (gambar) merupakan ketua Muslihat PAS Labis, dan tidak pernah bertanding dalam pilihan raya sebelum ini.

Normala adalah guru lulusan Kolej Perguruan Tuanku Bainun, Pulau Pinang dan bertugas di Sekolah Kebangsaan LKTP Kemelah, Segamat, selepas meletak jawatan baru-baru ini.

Beliau berbuat demikian kerana undang-undang pilihan raya melarang kakitangan kerajaan bertanding dalam pilihan raya.

Keputusan PAS meletak calon wanita di Tenang dilihat sebagai satu langkah untuk mensasarkan sokongan pengundi Cina yang merupakan 39 peratus pemilih berdaftar di Tenang.

Pemilihan Normala juga akan membantu mengikis persepsi di kalangan bukan Islam yang melihat PAS sebagai sebuah parti Islam konservatif yang mendiskriminasikan kaum wanita.

Seramai 5,635 pengundi Cina di Tenang dilihat menjadi kunci untuk mengurangkan majoriti BN sekiranya ia dapat mempertahankan kerusi tersebut dalam pilihan raya kecil 30 Januari depan.

Pengundi Melayu, yang majoritinya merupakan penduduk perkampungan Melayu dan peneroka tanah rancangan Felda, adalah penyokong tradisi Umno.

Walaupun lebih sedikit daripada separuh pengundi Cina menyokong PAS dalam pilihan raya umum lalu, tetapi dipercayai masih ada ruang untuk meningkatkan lagi sokongan mereka kali ini.

Terdapat kemungkinan Umno juga akan meletakkan calon wanita bertanding di Tenang.

Pergerakan itu telah melobi pucuk pimpinan pusat untuk meletakkan ketua Wanita Labis, Haslinda Salleh bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut.

Calon BN akan diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin Rabu ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 22 Januari sebagai tarikh penamaan calon.

Senarai Penuh Kepimpinan PKR Pusat & Negeri

Posted: 15 Jan 2011 07:07 PM PST

Senarai lengkap ahli MPP/Pengerusi Biro bagi penggal 2010/2013 adalah seperti berikut:

Ketua Umum : Datuk Seri Anwar Ibrahim

Presiden : Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Timbalan Presiden : Mohamed Azmin Ali

Setiausaha Agung : Saifuddin Nasution Ismail

Timbalan Setiausaha : Rosli Abdullah, Steven Choong, T Kumar, Ignatius Darell Leiking

Naib Presiden : Nurul Izzah Anwar, Chua Tian Chang, Fuziah Salleh, Datuk Mansor Othman, Datuk Chua Jui Meng, N Surendran, Datuk John Tenewi Nuek

Ketua Wanita : Zuraida Kamaruddin

Timbalan Ketua Wanita : Rodziah Ismail

Ketua AMK : Shamsul Iskandar Mohd Akin

Timbalan Ketua AMK : Khairul Anuar Zainudin

Bendahari Agung : William Leong

Timbalan Bendahari : Low Chee Chong

Ketua Penerangan : Dr Mohd Nor Manuty

Pengarah Komunikasi : Nik Nazmi Nik Ahmad

Pengarah Strategi : Rafizi Ramli

Pengarah Latihan : Mustafa Kamil Ayub

Pengarah Guaman : Latheefa Koya

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin : Datuk Dr Tan Kee Kwong

Ahli MPP (Dipilih) : Elizabeth Wong, Dr Badrulamin Bahron ,Hee Loy Sian, Khalid Jaafar, Abdul Rahman Yusof, Datuk Johari Abdul, Haniza Talha, Fariz Musa, Zakaria Abdul Hamid, Roland Chia, Siti Aishah Shaik Ismail, Ismail Yusop, Latheefa Koya, S Kesavan, Shuhaimi Shafiei, M R Summugam, Yusmadi Yusoff, S Manikumar, Mustafa Kamal Yusoff , Christina Liew

Ahli MPP (Lantikan) : Syed Hamid Ali, S Manickavasagam, Zulrusdi Mohamad Hol, Mohd Rafie , Abdul Malek, See Chee How, Chang Lih Kang

Ahli MPP (Ex-Officio) : Sivarasa Rasaiah, Dr Xavier Jeyakumar, Dr Syed Husin Syed Ali, Datin Paduka Dr Tan Yee Kew, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim

Pengerusi MPN : Perlis – Johari Shafie

Kedah – Wan Salleh Wan Isa

Perak – Dr Muhammad Nur Manuty

Wilayah Persekutuan – Dr Idris Ahmad

N Sembilan – Datuk Kamarul Bahrin Abbas

Johor – Datuk Chua Jui Meng

Melaka – Shamsul Iskandar Mohd Akin

Pahang – Datuk Fauzi Abdul Rahman

Terengganu – Azan Ismail

Kelantan – Abdul Aziz Kadir

Sabah – Syeikh Pajuddin Nordin Tajawi

Sarawak – Baru Bian

Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama : Ahmad Kasim

Biro Kemasyarakatan dan Aduan Rakyat: S Manickavasagam

Biro Pelaburan dan Perdagangan : Wong Chen

Biro Integrasi Nasional : Datuk John Tenewi Nuek

Jawatankuasa Dasar : Rafizi Ramli

Biro Sains dan Kesihatan : Dr Lee Boon Chye

Biro Pendidikan : Abbas Awang

Biro Antarabangsa : Yusmadi Yusoff

Biro Pennyelaras Ahli Parlimen dan DUN : Datuk Kamarul Bahrin Abbas

Biro Masyarakat FELDA Orang Asal : Suhaimi Said

Biro Pekerja : Abdullah Sani Abdul Hamid

Biro Kepenggunaan : Mohd Yahya Mat Sahri

Biro Kerajaan Tempatan : Hee Loy Sian

Biro Srikandi : Siti Aishah Shaik Ismail

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


Perdana Menteri Wanita, Kenapa Isteri PM kita Tak Boleh?

Posted: 16 Jan 2011 04:13 AM PST

Kerusi parlimen Rembau untuk Umno dijangkakan terbuka, memandangkan Khairy Jamaluddin mungkin tidak bertanding lagi di Rembau. Mungkin Rosmah boleh bertanding di sini? Perdana Menteri Wanita: Kenapa Isteri PM Tak Boleh? Ikuti ulasan isu ini dari Blog Dato A Kadir Jasin, wartawan veteran tanahar di http://kadirjasin.blogspot.com/2011/01/perdana-menteri-wanita-kenapa-isteri-pm.html

KEDAH online

0 ulasan
sumber :-

KEDAH online


HORMATILAH BLOGGER

Posted: 15 Jan 2011 08:52 PM PST

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG

0 ulasan
sumber :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG


Posted: 15 Jan 2011 08:13 AM PST


Pakatan Rakyat akan melaksanakan reformasi menyeluruh dalam semua aspek pengurusan negara, ekonomi, pendidikan dan sebagainya berdasarkan prinsip yang digariskan di dalam Dasar Bersama.

Sebagai permulaan kepada reformasi tersebut, dalam 100 hari kami mendapat mandat rakyat, kami akan melaksanakan program berikut:

1. Mereformasikan insititusi SPR, SPRM, Pejabat Peguam Negara dan PDRM untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan.

2. Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

3. Menghapuskan tol dengan mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuhraya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuhraya oleh kerajaaan.

4. Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta (seperti subsidi gas sebanyak RM19 bilion kepada penjana bebas) dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat.

5. Mengiktiraf peranan dan jasa kakitangan awam dengan mengkaji semula struktur gaji bermula dengan menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap seorang guru sebagai penghargaan guru pendidik bangsa.

6. Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan.

7. Menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar.

8. Membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda.

9. Menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20%.

10. Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di negeri Sabah.

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang