Pengikut

Nuffnang

Sabtu, 18 Disember 2010

Zulkifli Noordin

0 ulasan
sumber :-

Zulkifli Noordin


PAKAT DULU BALAH KEMUDIAN?

Posted: 17 Dec 2010 07:04 PM PST

(Dinasti 3A yang mendaulatkan Ketuanan Anwar dengan memperkudakan PAS untuk memahkotakan pemimpin anugerah tuhan sebagai Perdana Menteri)

Salam 2 all.

Esok Pakatan Pembangkang akan mengadakan Konvensyen PR di Dewan Millenium, Kepala Batas, Pulau Pinang. Pemilihan venue konvensyen di negeri yang diperintah anak laki Kitsiang dalam keadaan kegawatan krisis keyakinan yang melanda PR membuktikan kedudukan dominan parti DAP didalam PR. Mengapa Kedah dan Kelantan, negeri yang diperintah oleh PAS tidak dipilih adalah jelas. Kitsiang dan Anwar tidak mahu memberi persepsi bahawa PAS adalah parti yang berpengaruh di dalam PR, kerana imej perjuangan Islam PAS akan memberi kesan negatif kepada pengundi bukan Islam yang menjadi "undi-nyawa" untuk survival Anwar & Kitsiang. Bagi mereka PAS hanya sekadar kuda tunggangan, yang hanya diguna bila diperlukan, tetapi dalam banyak hal dan isu, PAS langsung tidak dirujuk, apatah lagi ditanya pendapat.

Kita tengok sendiri isu perlantikan Kitsiang sebagai Timbalan Perdana Menteri oleh Anwar orang yang ditabal oleh isterinya sebagai pemimpin anugerah tuhan ini. PAS langsung tidak tahu menahu, jangan kata dirujuk, tanya pun tak. Itu sebab Ketua Dewan Ulama' PAS YB Datuk Harun Taib mengherdik Anwar kerana mengumumkan perlantikan Kitsiang tanpa berbincang dengan PAS. Malah didalam mesyuarat kepimpinan PR baru-baru ini, wakil PAS telah menegur Anwar mengenai perlantikan ini, dan saperti biasa Anwar pusing-sana pusing-sini, putar-sana putar sini, tapi tak jawab soalan pun.

Teman mendapat maklumat arahan telah dikeluarkan supaya dalam Konvensyen PR esok, isu berkenaan perlantikan Kitsiang sebagai TPM dan isu penubuhan negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam jika PR memerintah tidak dibangkitkan. Dan yang paling malang ada pak jangoat yang bersetuju kerana mendakwa PAS telah menandatangani Perjanjian Persefahaman PR 18.12.2009 bahawa penubuhan negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk didalam perjanjian tersebut, dan PAS sebagai parti Islam terikat dengan perjanjian itu dan tidak boleh memungkirinya. Kepimpinan ulama' dan ahli akar umbi PAS diperdaya oleh segelintir kalangan pak jangoat sendiri untuk merestui dan menandatangani Perjanjian Syaitan ini!

Teman mendapat maklumat ramai kepimpinan dan para ulama' PAS sudah mula bosan dengan tindak tanduk dan kelentong Anwar & Kitsiang dan kaum pak jangoat yang memperkudakan PAS untuk kepentingan sempit mereka. Ini ditambah dengan pendedahan WikiLeaks berkenaan ujudnya "bukti teknikal" oleh Bahagian Risikan Singapura & Australia mengenai kegiatan homoseks & liwat Anwar. Malah ada kepimpinan dan ulama' PAS yang sudah mula ragu; mereka kata takkan Singapura & Australia serta perkhidmatan rahsia Amerika pun hendak berbohong kerana Anwar sendiri mengiystiharkan kepada mereka dan kepada dunia bahawa Singapura, Australia & Amerika menyokong beliau. Siap cerita bagaimana dia telefon Hillary Clinton lagi semasa Hillary melawat Malaysia baru-baru ini.

Sebab itu teman tidak terkejut apabila beberapa kepimpinan kanan dan ulama' PAS tidak hadir semasa Dewan Rakyat bersidang untuk menggantung Anwar & konco-konconya Khamis lepas. Yang hadir kebanyakannya pun adalah dikalangan penyembah pemimpin anugerah tuhan ini sahaja. Dan teman diberitahu beberapa kepimpinan dan ulama' kanan PAS tidak akan hadir dalam Konvensyen PR yang dijadualkan esok. Pokok pangkalnya, teman sudah dapat merasakan bahawa kepimpinan, para ulama' dan ahli akar umbi PAS sudah mula meragui agenda sebenar Anwar & Kitsiang; dan merasakan PAS hanya diperkudakan untuk kepentingan mereka sempit mereka.

Sebab itu teman menyeru dan mencadangkan kepada sahabat-sahabat PAS yang ada supaya memboikot Konvensyen PR di negeri pemerintahan DAP itu besok. Sedarlah Konvensyen itu hanya akan diperalatkan oleh Anwar & Kitsiang untuk agenda sempit mereka sendiri. Anwar akan menceritakan bagaimana Kerajaan begitu terdesak sehingga menggantung dia & konco-konconya kerana Kerajaan takut dengan isu APCO (yang jelas satu pembohongan saperti yang teman buktikan dalam penulisan bertajuk "Pembohongan APCO").

Anwar akan memutarbelitkan isu WikiLeaks kononnya isu "bukti teknikal" yang dipunyai oleh Bahagian Risikan Singapura & Australia mengenai kegiatan homoseks & liwat beliau sengaja dibesar-besarkan oleh "akhbar UMNO & BN" kerana mahu menutup pendedahah WikiLeaks mengenai kes Altantuya, walaupun sebenarnya WikiLeaks menyebut pembangkang terus-menerus memainkan isu Altantuya untuk menganggu YAB Perdana Menteri. WikiLeaks langusung tidak sebut mereka percaya dengan dakwaan kes Altantuya itu, sebaliknya menyatakan YAB selalu diganggu dan dihantui oleh pembangkang dengan isu rekaan mereka itu. Jangan lupa ada pemimpin PKR sendiri mengaku mencipta gambar yang di 'super-impose' kononnya Altantuya duduk makan dengan YAB PM!

Apa yang jelas sehingga kini Anwar masih tidak berani menafikan pendedahan WikiLeaks itu. Kenapa tidak saman WikiLeaks kerana pendedahan tersebut.?Kenapa tidak saman Kerajaan Australia, atau Kerajaan Singapura atas pendedahan itu? Kenapa tidak desak dan tuntut Kerajaan Singapura & Australia mendedahkan "bukti teknikal" yang mereka ada itu? Adakah Anwar takut kerana mereka tahu apa yang Anwar tahu? Apa pun sehingga kini Anwar masih enggan bersumpah muhabbalah menafikan tuduhan Saiful saperti yang dinasihatkan oleh mantan Mufti Perlis Dr. Asri Zainul Abidin, sedangkan Saiful bukan sahaja sudah bersumpah, malah sudah sampai kehadapan Baitullah menadah tangan memohon kepada ALLAH. Kenapalah para pak jangoat tidak boleh melihat ini semua dengan hati dan jiwa yang bersih dan tawaddhu' hanya kepada ALLAH? Sudah pasti kelak nanti mereka akan dapat melihat kebenaran ALLAH itu!

Apapun, teman ingin mencadangkan kepada sahabat PAS yang terpaksa juga pergi menghadiri Konvensyen PR esok supaya membangkitkan isu-isu berikut, once and for all, tiada dolak dalik lagi. Get the truth! Antaranya teman cadangkan saperti berikut:

1. Dapatkan pengesahan dan komitmen terbuka Anwar & Kitsiang bahawa jika PR memerintah Kitsiang tidak akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri (kecuali dia masuk Islam sebagaimana syarat yang dikenakan oleh Tok Guru Nik Aziz). Jangan biarkan Anwar & Kitsiang berdolak-dalik dan memutar kata perlantikan itu bukan menjadi isu kerana yang penting menang dulu, fokus kepada pilihanraya dan lain-lain. Itu semua temberang dan kelentong Anwar sahaja. Pastikan Anwar & Kitsiang secara terbuka diatas pentas memberi komitmen dan pengesahan itu. Jangan nanti bila dah berlaku baru tersedar kita dah kena kencing dengan Anwar & Kitsiang!

2. Dapatkan pengesahan secara terbuka daripada Anwar dan Kitsiang samada benar Perjanjian Persefahaman Pakatan bertarikh 18.12.2009 mempersetujui bahawa agenda penubuhan negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk didalam dasar Pakatan Rakyat jika memenangi pilihanraya dan memerintah. Jangan termakan kelentong Anwar nanti bahawa Perjanjian itu hanya untuk merumus persetujuan bersama kesemua parti, tetapi masing-masing dibenarkan terus dengan agenda perjuangan masing-masing, DAP dengan Malaysian-Malaysianya, PAS dengan Negara Islamnya, dan PKR dengan cita-cita nak menabal pemimpin anugerah tuhannya sebagai Perdana Menteri. Itu semua putarbelit sahaja untuk menutup isu. Yang jelas dan muktamadnya Anwar & Kitsiang (termasuk beberapa orang pak jangoat) telah secara terbuka menyatakan bahawa agenda penubuhan Negara Islam dan perlaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk didalam dasar Pakatan pembangkang jika memerintah;

3. Dapatkan pengesahan secara terbuka & komitmen jelas Anwar dan Kitsiang bahawa dinegeri-negeri yang PAS perintah (saperti Kedah & Kelantan) undang-undang Islam akan dibenarkan dilaksanakan. Kerajaan negeri PAS akan dibenarkan mengharamkan arak, judi dan lain-lain. Ingat apa yang berlaku di Selangor apabila PAS Negeri Selangor hendak mengharamkan arak dijual secara terbuka, DAP telah membantah menyatakan ianya tidak termasuk dalam persefahaman pembangkang yang telah dipersetujui. Akhirnya PAS Negeri Selangor terpaksa mengalah dan arak dan kilangnya masih tertegak dibumi Selangor sampai hari ini, sedangkan dulu kita rembok meja mengisytiharkan "malam ni menang pilihanraya, esok kilang dan kedai arak semua tutup!!". Jangan ulangi sejarah hitam Selangor, dimana akhirnya PAS Negeri Selangor yang dimalukan oleh DAP dengan kerjasama rakan sekutunya PKR;

4. Dapatkan pengesahan dan komitmen Anwar bahawa kes dia meliwat Saiful Bukhori Azlan akan dipercepatkan. Jangan ditangguh-tangguh lagi. Kalau dia benar, maka apa yang perlu ditakutkan. Hadis Melayu sebut , "berani kerana benar, takut kerana salah". Kenapa asyik main tangguh aje. Jalankan kes itu segera supaya tidak menganggu persediaan PAS untuk menghadapi pilihanraya nanti;

5. Juga dapatkan pengesahan terbuka dan komitmen jelas daripada Karpal Singh, adakah dia benar-benar percayakan Anwar tidak bersalah? Sebab dialah orangnya didalam Parlimen tiga belas tahun lepas pada 22.10.1997 mendedahkan punya bukti dokumen Anwar meliwat pemandunya (Azizan) dan mendesak Kerajaan supaya menyiasat Anwar segera. Karpal juga orangnya yang mendedahkan dalam satu ucapan di Federal Hotel Kuala Lumpur bahawa dia punya bukti Anwar telah meliwat pemandunya (Azizan). Karpal jugalah orangnya yang bertemu dengan Umi Hafilda dan Azizan (mangsa liwat Anwar dahulu) dan menjadi peguam mereka. Karpal jugalah orang yang mendesak Anwar bertaubat dan meletak jawatan apabila pembohongan 16 Sept 2008 terbongkar. Jadi dapatkan penjelasan secara terbuka daripada Karpal apa agenda beliau sebenarnya, tambahan dengan pengangguhan kes Anwar yang berulang-ulang sehingga dah nak masuk tiga tahun. Adakah ini taktik untuk meletakkan Anwar didalam genggaman DAP, sentiasa tunduk kepada kehendak DAP, kata orang Perak "selagi dapat picit teloq Anwar, selagi itu dia akan ikut rentak DAP!". Jadi sebenarnya pengangguhan berpanjangan dan berulang-ulang kes Anwar menguntungkan DAP, bukannya PAS. Kerana PAS sebagai parti Islam sudah tentu tidak mahu ada diantara pemimpin mereka terpalit dengan pertuduhan jijik saperti itu.

6. Dapatkan pengesahan dan penjelasan jelas daripada Datuk Seri Wan Azizah, Presiden hiasan PKR apa rasional dan alasan dia mengiystiharkan dan menabalkan laki dia sendiri sebagai "pemimpin anugerah tuhan". Apa kriteria perisytiharan itu? Apa kelebihan Anwar berbanding Tok Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi untuk Anwar mengatasi ulama'-ulama' hebat ini sebagai pemimpin anugerah tuhan. Apa maksud pemimpin anugerah tuhan itu? Adakah ia bermaksud Anwar maksum dari sebarang kesalahan, termasuk boleh kelentong dan temberang isu 16 Sept, yang sampai hari ini Anwar tidak pernah memberikan penjelasan kepada kepimpinan PAS, apatah lagi meminta maaf? Atau apakah keputusan Anwar (saperti melantik Kitsiang sebagai TPM) adalah wahyu yang tidak boleh dipersoal atau dipertikai?

Sebenarnya banyak lagi isu dan perkara yang boleh dikemukakan oleh sahabat-sahabat daripada PAS. Tetapi apa yang teman nyatakan diatas, jika dijawab oleh Anwar, Azizah, Kitsiang, Karpal Singh secara jujur dan terbuka sudah cukup untuk membuka mata PAS tentang wayang kulit mainan Anwar pemimpin yang ditabal oleh bini dia sendiri sebagai anugerah tuhan. Dan teman cukup yakin jika itu berlaku, pembohongan, kelentong dan cakap tak serupa bikin mereka akan terbongkar. Tetapi percayalah ianya tidak akan berlaku. Mereka akan cari jalan supaya isu-isu ini tidak dibahas dan dibangkitkan. Namun teman berharap sangat sahabat-sahabat daripada PAS, terutamanya para ulama', Dewan Pemuda, para ustadz dan lain-lain akan diberi anugerah oleh ALLAH untuk berani mengemukakan persoalan-persoalan diatas, walaupun jelas Anwar, Kitsiang dan segelintir pak jangoat mahu menutup isu-isu ini. Janganlah kita menjadi saperti kata hadis Melayu, "menang sorak kampung tergadai!". Kita menang pilihanraya dan jadi kerajaan, tetapi tergadai barakah dan rahmat ALLAH dan disumbat ke nerakaNya, na'uzubillah. Jangan sampai saperti kata seorang pak jangoat, "kita pakat dulu tumbangkan UMNO, kita balah pasal negara Islam kemudian". Kerana pada masa itu, menang jadi abu, kalah jadi arang.

Teman nak tutup pesan ini dengan satu kisah benar, supaya sahabat-sahabat PAS tahu betapa liciknya Anwar dengan kelentong, temberang dan putarbelitnya.

Kisah ini berlaku melibatkan Almarhum Tun Ghafar. sebelum pemergian Almarhum. Anwar pada masa itu hendak meyakinkan kami termasuk teman bahawa UMNO menyokong dia, dan mahu bersama dengan dia. Dan untuk meyakinkan kami termasuk teman, Anwar memberitahu kami Almarhum Tun Ghafar beriya-iya meminta mahu berjumpa dengan Anwar secara rahsia dirumah, untuk meminta maaf dan untuk menyatakan sokongan kepada Anwar. Anwar kata walaupun dia marah dengan Almarhum Tun Ghafar, tetapi demi kesatuan Melayu dia sanggup membuang segala kesalahan Almarhum Tun Ghafar dan berjumpa dengan Tun. Kami semua agak terkejut kerana tidak terfikir ianya akan berlaku. Tetapi apabila mendapat maklumat sah bahawa memang akan ada perjumapaan diantara Anwar dengan Almarhum Tun Ghafar dirumahnya di Bukit Pantai (tak silap teman selepas raya puasa, mungkin raya ketujuh), kami termasuk teman termakan cerita Anwar.

Wamakaru wamakarallah, wallah hukhoirul maakiriin - pembohong merancang dan ALLAH merancang, dan rancangan ALLAH mengatasi segalanya.

Nak jadi cerita, ada seorang diantara kami terserempak dengan Sdr. Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda AMK dan cucu Almarhum Tun Ghafar disebuah pasaraya. Maka kawan kami ni pun bersalam dan mengucapkan tahniah kepada Zahid kerana Almarhum Tun Ghafar sudah bertaubat dan mahu berjumpa dengan Anwar dan meminta ma'af kepada Anwar atas kesilapan yang berlaku dan akan menyokong Anwar. Siap nak berjumpa secara rahsia dirumah Tun di Bukit Pantai.

Merah padam dan menyinga marah lah Zahid. "Cilaka punya Anwar, bapak pembohong betul haramjadah ni!!". Siapa yang kenal Zahid tahulah mulut lazer dia. Zahid pun berceritalah kepada kawan kami ni apa sebenarnya berlaku. "Anwar yang mintak sangat nak jumpa Pak Ghafar bulan puasa ni. Katanya nak mintak maaf sebab kesalahan dia mengkhianati Pak Ghafar tahun 1993 dulu". Zahid memulakan cerita. "Jadi Anwar mintak sangat aku aturkan, dan dia sanggup kerumah Pak Ghafar di Bukit Pantai", tambah Zahid. "Jadi akupun jumpalah Pak Gahafar dan bagitahu Anwar nak jumpa ni, nak minta maaf pasal khianat tahun 1993 dulu. Atok ok ke?" tanya Zahid kepada Pak Ghafar. "Boleh percaya ke tu Zahid, Anwar ni banyak autanya, aku bukan tak tahu" sinis Pak Ghafar kepada Zahid. "Tapi kali ni dia betul-betul Atok, bersungguh dia minta, dia sanggup datang rumah Bukit Pantai ni jumpa Atok secara rahsia pun takpe, sebab dia tak mahu PM pandang serong kat Atok nanti (masa tu Pak Lah PM)".

Pak Ghafar pun sebagai orang tua yang sayangkan cucu, bersetuju. "Macam tu jumpa lepas raya ajelah, bulan puasa orang ramai kat rumah. Lepas raya pun biar lambatkan sikit, sebab awal-awal raya anak cucu semua datang. Buat raya ketujuh aje, orang pun dah takde". Begitu pandangan jujur Almarhum Tun Ghafar. Maka Zahid pun terus dengan gembira memaklumkan kepada Anwar persetujuan Pak Ghafar itu. Anwar punya gembira kata Zahid, sampai kata "tolong rahsiakan jangan sampai UMNO tahu, kita kena jaga Pak Ghafar tu".

Kawan yang mendengar pendedahan itu melopong mendengarnya dan menyampuk, "tapi Zahid, itu bukan apa yang Anwar bagitahu kami. Dia kata Pak Ghafar yang nak jumpa untuk mintak maaf, dan dia bersedia walaupun dia sebenarnya malas nak layan Pak Ghafar" dedah kawan kami yang mendengar cerita Anwar itu. Menyingalah Zahid, lalu dia suruh kawan tu telefon Anwar masa tu juga dan bila dapat cakap "kepala ... you lah Anwar, you suruh I atur you nak jumpa Pak Ghafar untuk mintak maaf, sekarang you cerita lain pada orang yang Pak Ghafar yang nak jumpa jumpa you dan nak mintak maaf serta menyokong you. Pigi jahanamlah you Anwar. You ni memang political animal lah, haiwan politik!!". Maki Zahid kepada Anwar lalu menghempas telefon.

Zahid terus menghubungi Almarhum Tun Ghafar dan menceritakan apa yang berlaku. Dan Tun Ghafar jawab, "dah agak dah tu, Anwar ni memang kaki kelentong". Dan kawan kita yang berjumpa Zahid tu menceritakan bagaimana dia dimaki oleh Anwar kerana menceritakan hal itu kepada Zahid. Dan kawan itu, seorang pemimpin kanan PKR hari ni dah pun keluar daripada PKR kerana menyedari kelentong dan putar belit Anwar. Siapa kawan itu, biarlah ia menjadi rahsia kami. Tapi Anwar tahu siapa yang dimaksudkan. Semoga ALLAH mencucuri rahmat kepada Almarhum Tun Ghafar.

Begitulah secebis kisah bagaimana mainan politik putar belit dan kelentong Anwar. Itu belum teman cerita macam mana Anwar kelentong Khairy Jamaludin sampai menantu Pak Lah tu datang kerumah Anwar dimalam selepas pembebasan dari penjara Sg. Buloh untuk menyerahkan paspot kepada Anwar, dan bagaiaman Anwar gunakan kedatangan Khairy itu sampai hari ni Khairy letih nak kena jawab. Kalau ada masa lain kali kita cerita pulak yop.

Apahal pun, teman berharap sangat supaya sahabat-sahabat didalam PAS, daripada kepimpinan parti, para ulama', ustadz dan da'i serta ahli akar umbi supaya janganlah terpedaya dengan mainan politik jijik, kotor dan penuh dengan kelicikan dan tipudaya ini. Kalau boleh boikot sahaja Konvensyen esok. Tapi kalau terpaksa pergi juga, jangan lupa dapatkan pengesahan, penjelasan dan komitmen terbuka Anwar, Kitsiang, Karpal Singh dan Wan Azizah tentang isu-isu yang teman kemukakan diatas.

Semoga ALLAH memelihara aqidah dan tauhid kita, dan menganugerahkan istiqomah kepada kita dalam perjuangan yang semakin mencabar ini. Segala yang baik datangnya daripada ALLAH, yang tidak itu kelemahan teman sendiri.

Wallahua'lam & Wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
12 Muharram 1432
18 Disember 2010

Anwar Ibrahim

0 ulasan
sumber :-

Anwar Ibrahim


Senarai Lantikan Majlis Pimpinan Pusat

Posted: 18 Dec 2010 01:55 AM PST

SENARAI LANTIKAN MAJLIS PIMPINAN PUSAT
PARTI KEADILAN RAKYAT

18 DISEMBER 2010

KETUA UMUM: YB DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

PRESIDEN: DATO' SERI DR. WAN AZIZAH WAN ISMAIL

TIMBALAN PRESIDEN: YB MOHAMED AZMIN ALI

SETIAUSAHA AGUNG: YB SAIFUDDIN NASUTION*

NAIB PRESIDEN: YB NURUL IZZAH ANWAR

YB CHUA TIAN CHANG (TIAN CHUA)

YB FUZIAH SALLEH

YB DATO' HAJI MANSOR OTHMAN

DATO' CHUA JUI MENG*

BARU BIAN*

N. SURENDRAN*

KETUA WANITA: YB HAJJAH ZURAIDA KAMARUDDIN

KETUA ANGKATAN MUDA: SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKIN

BENDAHARI AGUNG: YB WILLIAM LEONG*

KETUA PENERANGAN: DR MOHD NOR MANUTY*

PENGARAH KOMUNIKASI: YB NIK NAZMI NIK AHMAD*

PENGARAH STRATEGI: RAFIZI RAMLI*

PENGARAH GUAMAN: LATHEEFA KOYA*

PENGARAH JAWATANKUASA DISIPLIN: DATO DR TAN KEE KWONG*

AHLI BIRO POLITIK (LANTIKAN): YB SENATOR DR. SYED HUSIN ALI*

YAB TAN SRI DATO' SERI ABDUL KHALID IBRAHIM*

YB SIVARASA RASIAH*

YB DR XAVIER JAYAKUMAR*

DATIN PADUKA DR TAN YEE KEW*

AHLI BIRO POLITIK (LANTIKAN) /: MUSTAFFA KAMIL AYUB*

PENGARAH LATIHAN

TIMBALAN SETIAUSAHA AGUNG: BADRUL HISHAM SHAHARIN*

T. KUMAR*

STEVEN CHOONG*

IGNATIUS DARELL LEIKING*

TIMBALAN KETUA PENERANGAN: YB SIM TZE TZIN*

HAJJAH ANIMAH FERRAR*

IR MUTHIAH*

* merupakan lantikan yang dibuat pada Mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN pada 18 Disember 2010

Kenapa Ketua Pembangkang Tidak Dibenar Memberi Keterangan?

Posted: 17 Dec 2010 09:35 PM PST

Dari TV Selangor

Antara persoalan utama mengenai hukuman ke atas Datuk Seri Anwar ialah kenapa Ketua Pembangkang itu tidak dibenarkan memberi keterangan kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen.

Begitu juga persoalan mengapa jawatankuasa itu tidak mengambil keterangan wakil Apco walaupun beliau mendakwa hadir di negara untuk berbuat demikian.

Persoalan ini dijawab oleh Ahli Parlimen Subang R.Sivarasa yang menggangotai jawatankuasa berkenaan. Sivarasa dan Karpal Singh adalah dua daripada enam ahli jawatankuasa itu.

Mereka enggan menyertai siasatan itu selepas ahli parlimen Umno-BN menggunakan kelebihan majoriti untuk menghukum Anwar tanpa mengambil keterangan beliau.

Jawatankuasa itu juga tidak mengambil keterangan lisan daripada wakil Apco Brad Staples, Ketua Eksekutif Apco untuk rantau Eropah, timur Tengah dan Africa.

Speaker Dewan Tan Sri Pandikar amin Mulia hanya menerima surat penjelasan dari Staples.

Surat ini kemudian digunakan oleh jawatankuasa berkenaan sebagai asas utama untuk menggantung Anwar selama enam bulan.

Sivarasa berkata apa yang jelas ialah jawatankuasa tidak mahu menerima bukti-bukti yang diketengahkan oleh Anwar.

Lebih penting, jawatankuasa itu tidak mahu wakil Apco di soal balas oleh Sivarasa dan Karpal, justeru hanya surat penjelasan dari beliau yang diperlukan.

Sivarasa berkata sekiranya beliau dan Karpal diberi peluang untuk menyoal Staples, sudah tentu lebih banyak maklumat mengenai aktiviti syarikat pro-zionis itu di Malaysia akan didedahkan.

Sebaliknya surat Apco digunakan oleh Ahli Parlimen Muar Datuk Razali Ibrahim untuk mengemukakan usul supaya jawatankuasa itu sudah mempunyai bukti cukup untuk menghukum Anwar.

Justeru jawatankuasa itu secara mendadak membatalkan keputusan untuk untuk memanggil Anwar untuk memberi keterangan.

Sivarasa dan Karpal menerbitkan laporan minoriti memperincikan perjalanan dalam jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen itu, untuk diedarkan di Parlimen. Namun usaha itu dihalang Speaker Pandikar Amin Mulia.

“Kami menanyakan secara rasmi kepada speaker surat bertarikh 14 Disember,laporan minoriti daripada kami ini akan diusulkan kepada semua Ahli Parlimen namun Speaker menolaknya permintaan ini pada hari kemudiannya,” katanya.

Anak Muda Kampung Nak Senang

0 ulasan
sumber :-

Anak Muda Kampung Nak Senang


DUN Tenang, adakah Melayu dan rakyat Johor terbela?

Posted: 18 Dec 2010 06:54 AM PST


Ibu tunggal miskin rayu simpati - Utusan Malaysia
KULAIJAYA 17 Dis. 2010 - Tiada apa yang diharapkan oleh seorang ibu tunggal, Jumiyam Ahmad, 50, dari Kampung Batu 36, dekat sini untuk mengubah kehidupannya yang serba miskin selain mengharapkan kecemerlangan pelajaran anak-anak. Bagaimanapun, dia hanya mampu merenung nasib dan menyerah kepada takdir kerana anak-anaknya yang tergolong sebagai pelajar pintar tidak menerima sebarang biasiswa. Orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan boleh menyalurkan sumbangan ke dalam akaun bank RHB Jumiyam di nombor 10131600049620.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1218&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_13.htm

DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK MAHU UMNO SERTA SEMUA SAYAP PARTI MENGADAKAN LEBIH BANYAK PROGRAM BERBENTUK MENDAMPINGI RAKYAT DI KAWASAN-KAWASAN YANG DIKUASAI PEMBANGKANG DAN BUKANNYA DI KAWASAN SELAMAT.- UTUSAN MALAYSIA 17 OKT. 2010

Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2009 banyak mendedahkan kelemahan pentadbiran Kerajaan BN Johor. Iaitu kelemahan-kelemahan di Mahkamah Tinggi Syariah (MTS), Aktiviti Perlombongan Dan Pengambilan Pasir, Prestasi Kemasukan Pelancong, Prestasi Pengurusan Kemudahan Awam, Pusat Internet E-Desa,Pengurusan Program Bantuan Rumah, Program Pemesatan Pembangunan Akuakultur, Program Galakan Usaha Tani,Pengurusan Program Penghayatan Modul Keluarga , PIJ Holdings Sdn. Bhd., YPJ Holdings Sdn. Bhd.

Ringkasan Laporan Ketua Audit Negara untuk Johor pada pautan berikut http://amkns.blogspot.com/2010/11/johor-kritikal-hakim-syariah-pendedahan.html

Pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12), BN menewaskan PAS, Mohd. Saim dengan majoriti 2,492 undi. DUN Tenang mempunyai 14,511 pengundi iaitu Melayu seramai 49.66 peratus, Cina (38.13 peratus), India (12.11 peratus) dan kaum-kaum lain (0.1 peratus).
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1218&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

Di bawah ini beberapa masalah orang Melayu dan rakyat di Johor :

DI JOHOR SEKOLAH PUN TAK SIAP SIAP, BUKAN MASJID JE
http://amkns.blogspot.com/2010/11/di-johor-sekolah-pun-tak-siap-siap.html

KELUARGA MISKIN JOHOR MOHON BANTUAN SEJAK 2008 TAK DAPAT DAPAT
http://amkns.blogspot.com/2010/06/johor-daif.html

SEKOLAH DI JOHOR BAHRU TAK SIAP-SIAP SEJAK 2004
http://amkns.blogspot.com/2010/06/menteri-pengajian-tinggi-tak-turun.html

MASALAH TANAH PERKUBURAN ISLAM DI MUAR
http://amkns.blogspot.com/2010/05/masalah-tanah-perkuburan-islam-di-johor.html

MASALAH JALAN KAMPUNG TERUK DI BATU PAHAT
http://amkns.blogspot.com/2010/05/pakatan-rakyat-johor-tidur-ke-sibuk.html

MASALAH JAMBATAN UZUR DI BATU PAHAT
http://amkns.blogspot.com/2010/05/tunggu-pilihanraya-atau-mati-baru-buat.html

MASALAH BANJIR KILAT DI MUAR
http://amkns.blogspot.com/2010/05/perlukah-ada-pilihanraya-kecil-di-johor.html

MASALAH KELUARGA MISKIN DI JOHOR BAHRU
http://amkns.blogspot.com/2010/05/keluarga-sengsara-di-negeri-kelahiran.html

MASALAH BANGUNAN SEKOLAH AGAMA USANG DI MUAR
http://amkns.blogspot.com/2010/05/pilihanraya-kecil-di-johor.html

SEKOLAH AGAMA DAIF DI JOHOR BAHRU
http://amkns.blogspot.com/2010/06/sekolah-agama-johor-daif.html

N5 Tenang terletak di dalam Parlimen Labis,di kawasan utara negeri Johor. Secara umumnya,jumlah pemilih di Dun tersebut dalam daftar pemilih Tahun 2008 adalah seramai 14 511 orang pengundi dengan pecahannya iaitu 49.59% daripadanya adalah pengundi Melayu,38.24% Cina dan 12.07% India.

N5 Tenang mempunyai 13 buah daerah mengundi iaitu Kampung Redong,Pekan Ayer Panas,Ladang Labis Utara,Bandar Labis Timor,Bandar Labis Tengah,Labis,Felda Tenang,Sawah Bahru,Tenang Station,Ladang Bukit Dato,Chemplak Barat dan Chemplak.Dari segi demografinya,penduduk kawasan Tenang terdiri daripada peneroka,pekerja ladang,pekebun dan peniaga.

Untuk rekod,terdapat tiga buah kawasan tanah rancangan FELDA di Dun Tenang iaitu Chemplak,Chemplak Barat dan Felda Tenang.Kawasan majoriti pengundi Cina pula terletak di kawasan peti undi Bandar Labis Timor,Bandar Labis Tengah dan Labis,di mana rata-rata mereka adalah peniaga dan pekebun.Pengundi India pula kebanyakannya terletak di kawasan ladang seperti Ladang Bukit Dato dan Ladang Labis Utara.
http://www.paschabau.net/index.php?option=com_content&view=article&id=3825:pas-satu-labisinsyallah

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

0 ulasan
sumber :-

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


DUN Tenang !!! Kalah ka....menang ka.. lawan tetap lawan !!!

Posted: 18 Dec 2010 12:30 AM PST


KEDAH online

0 ulasan
sumber :-

KEDAH online


Rasuah Terbesar Yang Belum Ada jawapannya…

Posted: 17 Dec 2010 09:30 AM PST

Taib terbabit dengan tanah NCR berjumlah RM90 juta?

Posted: 17 Dec 2010 08:38 AM PST

Pimpinan

Angkatan Muda

Cabang